Telefon Hemen Ara

Başarılı Yöneticilerin Sırları

Başarılı bir yönetici olmak için sahip olunması gereken özellikler azımsanamayacak kadar var. İyi bir yönetici olmak için her sektörün gerektirdiği farklı yetenekler olabilir. Ancak başarıyı yakalayan yöneticilerin bazı ortak özellikleri vardır. Bunlardan bazıları pozitif olmak, severek çalışmak, mütevazi olmak, doğru zamanda doğru yerde olduğunu fark ederek risk almak ya da sabrederek kazanmak. En önemlisi ise yeniliklere açık olmak ve değişime ayal uydurmak emek mümkün. Başarılı yöneticilerin sırlarından bazıları;

  • Riskleri yönetebilmek: Risk almak bir liderin en önemli özelliklerinden biridir. Ancak bu riskler yönetilebilir riskler olmalıdır.
  • Bilgi ve tecrübelerinden faydalanmak: Profesyonel kariyeriniz boyunca bulunduğunuz kademlerde edindiğiniz bilgilerden ve deneyimlerden faydalanaın.
  • Bilgisini çalışanlarıyla paylaşmak: Çalışanlarınıza yol gösterici ve öğretici bir lider olmak için tecrübe ve bilgilerinizi onlarla paylaşın.
  • Mükemmeliyetçilik: Mükemmeliyetçi yöneticiler dışardan bakıldığında sert gözükseler de işinizin kusursuz yürümesi için buna ihtiyaç vardır.
  • Doğru zamanda ve doğru yerde olduğunu görebilmek: Sürekli değişen koşullar ve durumlara uyum sağlamakta geç kalmayın.
  • Kendini tanımak: Kendini tanıyıp doğru hedef stratejiler belirleyen bir yönetici için başarılı olmak kaçınılmazdır.
  • Riskleri değerlendirirken, şirketi, çalışanları riske atmayacak kararlar vermek: Risk yaşamın doğasında var, ancak yönetebileceğiniz riskleri almalısınız ki şirketin ve çalışanların geleceğini tehlikeye atmış olmayın.
  • Şansla gelen bir başarının hakkını vermek: Karşınıza bazen beklemediğiniz anda beklemediğiniz şeyler çıkabilir, ancak çok çalışarak bunun hakkını vermek ve zaten hak ettiğinizi göstermek için gerekli enerjiyi harcamanız gerekir.
  • İşe vaktinde gelmek ve ciddiye almak: İşinizi sahiplenin ve erkenden işinizin başında olun. Sabrınızı koruyun.
  • Disiplin ve iş saygısı: İşinize olan saygınızı kişisel disiplininiz ile gösterin ki çalışanlarınız da sizi örnek alsın.
  • Her duruma karşı ikinci bir plan geliştirmek: Bir şirkette durumlar her zaman istendiği ve planlandığı gibi gitmeyebilir. Her an büyük ya da küçük bir kriz ortaya çıkabilir. Beklenmeyen durumlar ve sonuçlar için her zaman ikinci bir şansınız hazır olmalı.
  • Sabırlı olun: İyi bir yönetici sabırlı ve sakin kalabilendir. Durumlara karşı ani tepkiler vermeyin.
  • Olumlu düşünmek: Karşılaştığınız sorunları yapıcı ve yaratıcı alternatiflerle çözmek için her zaman olumlu düşünün.
  • Müşteri odaklı davranmak: Müşterilerinize verdiğiniz değeri ve özeni onlara hissettirin.
  • İşini sevmek: Başarının yolu çalışmayı ve işini sevmekten geçer. İşinizi sevin, olmuyorsa sevdiğiniz işi yapın.