Telefon Hemen Ara

Bir Lider Olarak Doğru Görevleri Doğru İnsanlara Devretmek

Bir lider olarak etkili bir şekilde doğru kişilere doğru görevleri nasıl devredilebileceğinizi öğrenmek, kendinizi geliştirmek için anahtardır. Delegasyon, en önemli ve etkili yönetim becerilerinden biridir. Etkili bir şekilde yetki verme yeteneği olmadan, üst düzey sorumluluk yönetiminde ilerleme imkanı yoktur.

Yönetim Becerilerini Geliştirme

Nasıl devrettiğini öğrenmek, yalnızca kendi verimliliğini ve değerinizi maksimize etmekle kalmaz, aynı zamanda personelinizin verimliliğini en üst düzeye çıkarmakla da alakalıdır. Yönetici olarak yaptığınız iş, şirketin insanlara yapacağı yatırımdan en yüksek getiriyi elde etmektir.

Bugün ortalama bir kişi kapasitenin yüzde 50’sinde çalışıyor. Etkili yönetim ve yetki verme becerileri ile, personelinizin verimliliğini artırmak için kullanılmayan yüzde 50 potansiyeline ulaşabilirsiniz. Bir yönetici olarak çalışmak, insanları geliştirmektir. Delegasyon, sahip olduğunuz insanlarda en iyisini ortaya çıkarmak için kullanılan araçtır.

Nasıl temsilci seçileceğini öğrenmede ilk adım, işi düşünmektir. Ne yapılması gerektiğine tam olarak karar verin. Delegasyonun ikinci adımı performans standartlarını belirlemektir. İşin düzgün yapılıp yapılmadığını nasıl belirleyeceksiniz? Üçüncü adım, bir programı ve işi bitirmek için bir son tarih belirlemektir.

Etkili yönetim ve doğru görev dağılımı için temel unsurlar şunlardır;

Doğru kişiyi seçin: Ana görev için yanlış kişiyi seçmek başarısızlığın önemli bir nedenidir.

İşin gerekliliklerini kişinin yetenekleriyle eşleştirin: Görevi devrettiğiniz kişinin işi yapabildiğinden emin olun.

Güven ve yetkinliklerini geliştirmek için daha küçük görevleri yeni personellere devret.

Tüm işi devredin: Görevin yüzde yüz sorumluluğu büyük bir performans motivasyonudur. Doğru kişiler ne kadar çok sorumluluk alırlarsa, o kadar yetenekli olurlar.