Telefon Hemen Ara

Bir Yönetici Olarak Çalışanlarınızla İletişim Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Çalışanlarla doğru iletişim kurmak, işinizin mümkün olan her seviyesinde hayati önem taşır. Bu nedenle, en iyisini ummak yerine bir yönetici olarak iletişimle ilgili proaktif olmak zorundasınız.

Kötü iletişim, birçok anlamda çok fazla zarara yol açabilir. Diğer yandan çalışanlarınızla doğru iletişim kurmayarak nasıl para kaybettiğinizi merak ediyorsanız o halde okumaya devam edin;

Zayıf verimlilik – Belirsiz iletişim, emin ve etkili olmayan güvensiz çalışanlar yaratır.

Düşük moral – Kötü iletişim, çalışanların olumsuz bir şekilde etkilenmelerini sağlar.

Daha Az İnovasyon – Zayıf iletişim, projelerde ve işlerde karışıklığa neden olur.

İletişim, sizin ve çalışanlarınızın işte yaptıkları her şeyin kalbindedir. İş yerinde hiç kimse özerk değildir. Yaptığınız her şey bağlı ve bu bağlantı iletişim yoluyla sonuca ulaşır.

İletişim, en temelde, çoğunlukla dil yoluyla birbirimizle paylaştığımız konulardır. Birkaç farklı yolla iletişim kurabiliriz;

Kullandığımız kelimeler –  Açık ve net konuşun.

Zamanımız – Bazı insanlar iletişimin kısa ve tatlı olmasını tercih ederken, diğerleri çabucak halletmek için daha kısa veya baştan savma bir iletişimi tercih edebilir.

Gösterdiğimiz fikirler – Bazen sadece fikirden çok periferik kavramlar hakkında iletişim kurmanız gerekir. Konuştuğunuz kişinin iletişim ihtiyaçlarına bağlı olacaktır. Neden bir şeylerin yapılması gerektiği ya da neyin nasıl yardımcı olacağını bilmeleri gerekebilir.

Vücut dili – Bu konuda kararlı olun. Vücut diliniz mesajın ciddiyetini ve iletişim kurduğunuz kişinin düşüncelerini açığa vurur.

İyi bir yönetici farklı iletişim biçimlerini bilmeli, dinlemeyi öğrenmeli ve kişilik farklılıklarının farkında olarak kelimelerini buna göre seçmelidir.