Telefon Hemen Ara

Dikkat Edilmesi Gereken Hatalı Yönetici Davranışları

Farklı departmanlardaki çalışanları yönetmek zor bir konudur. Hiç şüphe yok ki bir yönetici olarak eğer kendi ekibinizi oluşturmaya başladıysanız bu noktaya gelmek için iyi bir şey yapmışsınız demektir. Ama insanları yönetmek tamamen farklı bir durumdur. Artık kendiniz ve kendi performansınız hakkında endişe edemezsiniz. Artık başkalarının iyiliğinden ve karlarından sorumlu olacaksınız.

İlk etapta hata yapmanız olasıdır. Ancak eğer dikkat etmeniz gereken davranışları bilirseniz çok daha başarılı olursunuz. İşte o davranışlardan bazıları;

Bazı çalışanlar ile diğerleri arasında sürekli olarak karşılaştırmalar yapmaya çalışmak gerçekten de ekibinizin ve sizin başarınızı etkileyecektir. Gerçekten iyi şeyler yapan insanlardan örnekler çıkarmak ilham verebilir ancak insanlar üzerinde olumsuz etkilere de neden olabilir.

Ekipteki bazı kişilerin tercih edilmesi, bilinçli bir karar vermediğiniz, fark etmeden gerçekleştirdiğiniz anlamına gelebilir. Kimden sürekli yardım istiyorsun? En çok kim övgü alıyor?  Aynı kişi aklınıza gelmeye devam ederse, ekibinizdeki diğer insanlar muhtemelen bunu çok önce fark etmiştir. Biraz daha makul olmaya çalışabilirsiniz.

Çalışanlarınızı kendi haline bırakarak onlardan en iyi performansı bekleyebilirsiniz. Ancak çalışanlarınız olumlu veya olumsuz geri bildirim almak isteyecektir. Böylelikle onları önemsediğinizi ve çalışmaları hakkında düşündüğünüzü gösterebilirsiniz.

Çalışanlarınızla çok samimi olmak, yönetici olarak itibarınızı zedeleyebilir. Bu gibi durumlarda çalışanlarınıza söz geçirmekte zorlanabilirsiniz.

Evet, çalışanlarınızdan bir yönetici olarak daha üst düzeydesiniz, ancak bu sert, söz dinlemeyen ve emir veren bir patron olmanız gerektiği anlamına gelmez. Mükemmel arkadaş ve yönetici dengesini nasıl sağlayacağınıza dair kesin bir bilim yok, ancak mesleki olarak burnunuzun havada olmaması önemlidir.