Telefon Hemen Ara

Genç Avukatların Hukuk Sektörünün Ticari Yönünü Daha Fazla Dikkate Alması Gerekiyor

Genç Avukatların kariyerlerinin ilerleyen safhalarında ciddi sıkıntılar çekmemesi için aşağıdaki tavsiyelerimi dikkate almalarını öneriyorum.

  1. Müvekkiller çözüm ister. Bu nedenle, hukukçu tarafınızı konuşturmadan önce sıkıntının ne olduğunu tam olarak anlamanız gerekmektedir.  Biraz sağduyulu olmak bile sorunları kolayca anlamanıza ve çözüm üretmenize yardımcı olabilir.  Bu nedenle,  müşterilerinizi can kulağıyla dinleyin.
  2. Makul bedeller karşılığında kaliteli hizmet sunun. Yardımcı olamadığınız durumlarda harcadığınız zaman için sakın ücret talep etmeyin. Müşteri mutsuz, siz de mutsuz olacağınız için bir de ücret talep ederek müşterinin algısını daha da kötüleştirmeyin. Mutsuz müşterinin sizi çevresindeki yirmi bir kişiye anlatacağını unutmayın.
  3. Hukuk hizmeti vermenin profesyonel bir meslek olduğunu hep hatırlayın.  Müşteri bulamazsanız bu işi sürdürmeniz zorlaşır. Yeni iş fırsatlarını yakalayabilmek için potansiyel müşterilerin çevresinde bolca zaman geçirmeniz gerekecektir. İşin sadece hukuk hizmeti verme kısmına dalıp giderseniz, müşteri bulmayı ikinci plana attığınız için epey sıkıntı çekersiniz. Bu konuda kendinizi hızla geliştirmek ve yeni müşteri kazanmayı öğrenmek için işin uzmanlarından mutlaka koçluk alın.
  4. Müşteriler, avukatlık bürolarıyla değil, avukatlarla çalışırlar. On numara internet siteniz, kötü karakterli, duyarsız, telefonlara vaktinde cevap vermeyen, iletişim becerileri zayıf avukatların hatalarını maalesef örtemez.
  5. Konuşmaktan daha çok dinlemelisiniz.  Bu işte çok konuşan çok kaybeder. Müvekkil adayının önünde sağlam bir duruş sergilemek, okulda hızlı parmak kaldırmaya benzemez. Sorunun özünü anlamak için iyi bir dinleyici ve ucu açık sorularla konuyu ortaya çıkaran biri olmalısınız.  Konuya hakim olmadan söze başlamak saygınlığınızı sıfırlar. Konuşmak için değil, anlamak için müvekkilin karşısına oturun.
  6. Büyük bürolarda çalışan genç avukatlar hukukun iş geliştirme kısmına ihtiyaç duymadıklarını düşünüyorlar. Bu uzun vadede onlar için büyük bir dezavantaja dönüşüyor. Farklılaşan müşteri ihtiyaçları ve doygunluğa ulaşan hukuk branşları karşısında ayakta kalabilmek için iş geliştirmeyi iyi bilmek gerekir. Bilmeyenler ise sudan çıkmış balık gibi kıvranmaya devam edeceklerdir.

Tarkan Karabel

Sales & Marketing Director & Lawyer Coach