Telefon Hemen Ara

İyi Bir Lider Misiniz?

Pozisyonunuz ne olursa olsun, kariyerinizde liderlik özelliklerinizin büyük önem taşıdığı bir gerçek. Sevilen ve beğenilen biri olmak iş hayatında, insan ilişkilerinizde ve hatta hayatta başarılı olmanızı sağlar. Gündelik işlerin karmaşasında aklımıza bile gelmeyen insani özelliklerimiz, aslında iş hayatında başarılı olmak için verimliliğiniz kadar önemli bir detaydır. İyi bir lider, işinde olduğu gibi ilişkilerinde de başarıyı yakalamış kişidir. Peki siz iyi bir lider misiniz? İyi bir liderde bulunması gereken özellikleri aşağıda sıralıyoruz;

İyi bir dinleyici olun: İyi giden her ilişkinin temelinde yer alan dinlemek iş ilişkilerinizde de önemlidir. Müşterilerinizin isteklerini, beklentilerini dinleyin. Çalışma arkadaşlarınızın yeni fikirlerini önemseyin.

İyimserlik yaratın: Negatiflik özel hayatınızda olduğu gibi iş yerinizde de yıkıcı etkiler yaratabilir. Yaşanan olumsuzlukları, şikayet ederek değil çözüm önerileri sunarak ortadan kaldırmaya odaklanın.

Projelerinizde takım olmanın etkisini önemseyin: İyi bir lider olarak ekibinizdeki herkesi ve görevini önemseyin ve bunu onlara gösterin. İnsanları önemsemeniz onları harekete geçirir. Kendilerini önemseyen bir liderle çalışan kişiler içlerindeki pozitif enerjiyi dışarı çıkarır.

İstekli olduğunuzu belli edin: Kişisel enerjiniz karşınızdakine geçen bir şeydir. Yapılan işte siz ne kadar istekli ve hevesli olursanız sizi gören insanlar da aynı heves ve istekle çalışacaktır.

Çalışanlarınıza yetkiler verin ve onları takdir edin: Projeleri doğru kişilere verip onlara güvendiğinizi göstererek işlerine dört elle sarılmalarını sağlayabilirsiniz. Takdir edilmek herkesin ihtiyaç duyduğu bir şeydir. Takım içerisindeki çalışmalarını önemsediğinizi ve beğendiğinizi göstermek için çalışanlarınıza sık sık teşekkür edin.

Kendinizi geliştirmeye açık olun: İyi bir lider sadece günde 8 saat çalışan kişi değil, işini ve kendini geliştirmeye her zaman açık olandır. İşiniz ve kişisel gelişiminizle ilgili çalışmalara vakit ayırın.

Çalışanlarınıza karşı samimi ve dürüst olun: Çalışanlarınıza karşı açık ve dürüst olmak zor zamanlarda bile sizin ve şirketinizin yanında olup, işlerin yoluna girmesi çabalamalarını sağlayacaktır.

Yeniliklere açık olun:  Yeni işlere ve mücadelelere kalkışmak hiç kolay değildir ancak size yeni şeyler öğretirken, deneyim ve gelişiminize katkı sağlar.