Telefon Hemen Ara

İyi Bir Yöneticinin Sosyal İlişkileri Nasıldır?

Geçmişte yöneticilerden çok dikkate alınan özellik işe hakimiyetiyken artık yönetici adaylarının sosyal becerilerinin ne kadar önemli olduğu anlaşıldı. Çalışanı dinlemesini bilen, insan ilişkileri iyi olan yöneticiler daha huzurlu ve rahat bir çalışma ortamı sunarak fark yaratıyor.

Yöneticilerin sosyal becerilerinin ne kadar önemli olduğunu fark eden şirketler bu alanda özel eğitimler veriyorlar. Çünkü yıllarca, iş bilgisine ve iş yapış şekline göre değerlendirilen yöneticiler artık empati yeteneği, kendini ifade etme gücü, ekip yönetme yeteneği ve insan ilişkileriyle değerlendirilmeye başlandı.

Çalışanların kendilerini en çok rahat çalışmak istediği yöneticiler, dinleyen, fikirlere önem veren, takdir eden ve öğretici yöneticiler. Sosyal becerileri zayıf, ekibi ve birlikte çalıştığı diğer arkadaşlarıyla iletişim kurmakta zorlanan, teşekkür etmeyi tercih etmeyen yöneticiler takım ruhu oluşturamıyor ve başarısız oluyorlar. Bunun sonuncunda ise çalışanlar mutsuz ve verimsiz olurken, yöneticiler de kendilerini yetersiz hissedebiliyor. Çalışanlar şirkete bağlılığından, iş motivasyonuna ve yeteneklerini kaybetmesine kadar etkilenebiliyor. Çünkü yeni dönemde çalışanlar yaptıkları işin anlamlı olmasını ve katkı sağlamış hissetmek istiyor. Artık agresif, korkulan yöneticilerin değil çalışanlarına değer veren ve onları önemseyen yöneticiler kazanıyor.

Özellikle Türk yöneticiler için gereksiz görülen duygusal becerilerin eksikliği yöneticiler için sorun oluşturuyor. İlişki yönetiminde başarılı olan yöneticiler ekiplerini daha iyi motive ediyor ve daha yüksek verim alıyor. Teknolojinin hızla gelişmesiyle kriz riskinin yüksek olduğu günümüzde, kaos ortamlarını iyi yönetebilen bir yöneticiye duyulan ihtiyaç artmıştır. Bu özellikleri taşıyan yöneticiler ve yönetici adayları farklarını ortaya koyarak dikkat çekmektedir.

Yöneticiler sosyal becerilerini nasıl geliştirebilir?

  • Farkındalık sahibi olmalı. Güçlü ve eksik olduğu yanlarını keşfetmeli.
  • Yeni deneyimlere açık olmalı,
  • Çalışanlarla ilişki kurmalı,
  • Çalışanlarıyla şeffaf bir iletişim kurarak güveni sağlamalı,
  • İlişki kurma konusunda kendini geliştirmeli gerekiyorsa, güvendiği profesyonel bir desteğe başvurmalıdır.