Telefon Hemen Ara

Müvekkilleriniz Hizmetlerinizden Memnun Mudur?

Müvekkilleriniz hizmetlerinizden memnun mudur?

Bu sorunun cevabını biliyor musunuz? Yoksa sadece tahmin mi ediyorsunuz? Hukuk Bürolarına özel müşteri memnuniyet araştırması hizmeti veren bizim gibi firmaların sonuçlar hakkındaki görüşleri çok tarafsız olmayabilir. Lakin müşterilerinize nasıl olduklarını sormanın önemi azımsanamaz. “Hiç beni bırakmaz” dediğiniz müvekkillerinizle konuşmanın vakti çoktan gelmiştir. Ya onların işlerinin önemli bir parçası olmaya devam edeceksiniz ya da hakkınızda aldıkları sürpriz kararların kurbanı olacaksınız.

Sizinle çalışmaktan memnun olup olmadıklarını öğrenmezseniz, onların iş süreçlerine ve önceliklerine dahil olamazsanız. Dışarıda kaldığınız anda da terk edilmeye çok yakınsınız demektir. En değerli müşterilerinizi korumak ve onlara gözünüz gibi bakmak işinizin devamı için kritik önemdedir.

Müşteri memnuniyet anketleri çok basit ama etkilidir. Diğer pazarlama faaliyetlerinize göre daha hesaplıdır. Buna rağmen, birçok hukuk bürosu bu faydalı ve etkili pazarlama yönteminin farkına hala varmamıştır. Yeni işlerin %70’inin mevcut müşterilerden geldiğini aklımıza getirdikçe, bu durum daha da şaşkınlık vericidir.

Peki, öyleyse neden birçok hukuk bürosu hala müvekkillerine memnun olup, olmadığını sormaya çekinmektedir? Bu sorunun açıklaması yaptığımız gözlemlerde şu çıkmıştır: Birçok hukuk bürosu bu soruyu sormaktan ve gerçeklerle yüzleşmekten korkmaktadır. Duyacakları gerçekler sonrasında müşterilerine karşı yaklaşımlarının değişmesi gerektiğini bilmektedir ama bunu yapmaya istekli olup olmadıklarından emin değillerdir. “Biz zaten ne düşündüklerini biliyoruz” diyerek konuyu geçiştirme yolunu tercih etmektedirler.

Sürekli büyümenin ve gelişmenin peşindeyseniz, siz sakın bunu yapmayın. Bizim gibi uzmanlardan destek alın.
Tarkan Karabel

Sales & Marketing Director & Lawyer Coach