Telefon Hemen Ara

Şirketlerdeki En Zor 5 Çalışan Tipi ve Baş Etme Yöntemi

Yöneticilerin en büyük sorumluluklarından bir tanesi çalışanların uyum içerisinde çalışarak işlerin aksamasına ve huzursuzlukların olmasını engelleyecek önlemler almak. Şirketler her ne kadar ortak bir kurum kültürü yaratsalar da özellikle çalışan sayısının fazla olduğu şirketlerde yöneticiler farklı karakterde ve uyumsuz birçok kişiye rastlayabiliyor. Süreçlerin sağlıklı bir şekilde yürümesi, ekibin motivasyonu bu tip kişilerin varlığıyla olumsuz etkilenebiliyor. Yöneticilerin ise böyle durumlarda şirket içerisindeki bu çalışanları belirlemeleri ve buna göre bir yol izlemeleri gerekiyor.

1-Ciddiyetsizler

Bu tipteki insanlar işlerini ciddiye almazlar ve ekip arkadaşlarının işini daha da zorlaştırırlar. Onlar için işin önceliği yoktur. Kendi özel işlerine odaklanıp, işe mümkün olduğunca az zaman ayırmaya çalışırlar. Onlar için her iş bekleyebilir; hiçbir iş acil değildir.

 Çözüm: Ciddiyetsizler için açık hedefler, standartlar ve beklentiler belirlenmeli ve kendisine iletilmelidir. Bunları yapıp yapmadıkları da izlenmelidir.

2-Kaytarıcılar

İşten kaçmak onların en büyük hedefidir. Kendi işlerini başkasının yapmasından keyif alır ve bunu kar olarak görürler. Ekip arkadaşlarının enerjisini emerler ve patron ve yöneticisinin kendisi hakkında ne düşündüğünü umursamazlar. Genellikle vaktinde işlerinde olmazlar ve işe devam konusunda sorunludurlar.

Çözüm: Beklentilerinizi açık şekilde ifade edip sorumluluklar verebilir ve çabasını ödüllendirebilirsiniz. 

3-Ayaklı gazeteler

Bu tip çalışanlar etrafa söylentiler yayarak mutsuzluklarını yansıtırlar. Yayılmasını sağladıkları hikayeler etrafta dolaşmaya başlayıp insanların ilgisini çektiğinde kendilerini önemli hissederler. Çevrelerinde kontrolü kaybettiklerini düşündükleri an yaydıkları söylentilerle bu kontrolü geri kazandıklarına inanırlar. Yöneticiler, yeniden yapılanma, başkalarının maaşları, diğer şirketlerin çalışanlarına önerdikleri, şirkette kimin kimle beraber olduğu gibi konular bu insanlar için oldukça önemlidir.
Çözüm: Kimsenin bu ayaklı gazetelere inanmamasını sağlamak için çalışanlara gerçek bilgiler vermek yeterli olacaktır.

4-Kırılganlar

Çok hassas insanlardır, iyi ifade edilmemiş bir cümle hemen kırılmalarına yol açar. Kafalarını karıştıran bu sorularla işe odaklanamaz, mutsuz olur ve olumsuz etkilerler.
Çözüm: Bu insanlara önemli bir şey söylemeniz gerektiğinde kısa ve direkt hedefe yönelik olmamasına dikkat edin. Olayları kişiselleştirmeden konuya yavaşça girin ve konuyu tam olarak anladığından emin olun.

5-Fedakarlar

Bu tip insanlar bir ofisin kanayan yarasıdır. Aslında bir yöneticinin en çok sevdiği çalışan gibi görünseler de fazlası can sıkıcıdır. İşe erken gelirler, geç giderler. İstediğiniz her işi yaparlar. Ama bu şekilde davrandıkları için kendilerine kızarlar, işlerinin çokluğundan, zor patronlardan, müşterilerden sürekli olarak şikayet ederler. Genellikle özel hayatlarında mutsuzdurlar. Çok çalışarak mutsuzluklarından kurtulacaklarını düşünürler ve yeterince takdir görmediklerinde işte de mutsuz olurlar.

Çözüm: Fedakar çalışanlara sürekli olarak pozitif geri bildirim vermek gerekir. Yaptığı işleri ne kadar takdir ettiğinizi söylemeniz, hatta bunu diğer çalışanların yanında yapmanız onları mutlu edecektir.