Telefon Hemen Ara

Yönetici ve Lider Arasındaki Farklar Nelerdir?

Hepimizin bildiği gibi, liderlik yeteneğinde sahip olan kişiler şirketlerde yönetici, genel müdür, başkan ya da başkan yardımcısı gibi pozisyonlarda görev almaktadır. Ancak etkin bir lider olmak her zaman liderlik yeteneklerinden daha fazlasını gerektirir. Yöneticilik ya da liderliğin tanımı en genel ifadesiyle şirket hedeflerinin yerine getirilmesidir.

Yönetici ve lider arasında nasıl bir fark var?

Bir yönetici ya da lider işletmenin yürüttüğü tüm işleri bir uzman gibi bilmiyor olması sorun değildir. Ama bir lider pazar eğilimleri, şirketin dinamiklerini, misyon ve vizyonu ve şirketin hedeflere ulaşabilme potansiyelinin farkında olan kişidir. İyi bir lider idealist, gerçekçi ve dürüst olmalıdır. İyiye işaret eden her durumda öncü olmalıdır. Sorgulayıcı ve sağlam kaynaklara sahiptir. Çünkü sorulara zamanında ve doğru cevaplar vermesi gerekmektedir.

Değişen çağda yöneticiler değil yeni nesil liderler daha çok dikkat çekiyor. Liderler şirket programlarını ve hedefleri oluştururken en uygun etkenleri belirler ve analiz ederken, yöneticiye ise bu planlamaları uygulamak kalıyor.

Yönetici ve lider arasındaki en önemli farklardan biri de budur.  İyi bir yönetici işlerin doğru yapılıyor olmasından sorumludur. Bir lider ise doğru işler yapmakla… Buradaki doğru işler ise; bir hedef, vizyon ve strateji doğrultusunda gerçekleştirilir. Etkin bir liderde hayal gücü ve kararlılık özelliklerin bulunması gerekmektedir. Çünkü bir ekibi bir doğruya inandırıp onun peşinden hep birlikte giderek sonuç almaya çabalar. Alınan sonuçta ise vaad edilenlerin gerçekleşmesi liderin ileri görüşlülüğünü ispatlar.

Liderlik insanlara özgü bir yetenek olup, geliştirilmesi gereken özellikler ve yetenekler sağlandığında herkesin lider olma şansı vardır. Yapmanız gereken tek şey bir liderin hangi özelliklere sahip olması gerektiğinin farkında olup, kendinizde olan eksiklikleri tamamlamak.

Yönetici ve lider arasındaki en önemli farklar aşağıdaki gibidir.

  1. Yönetici ve lider kişiler yenilikçi olmalıdır. Ancak lider ayrıca yaratıcı olmalıdır.
  2. Yönetici ve lider kişiler bir vizyona sahip olmalıdır. Ancak liderler vizyon oluşturma yeteneğine sahip kişilerdir ve insanlara ilham vermelidirler.
  3. Yöneticiler doğru olanı yapar.
  4. Liderler yönetimi sürekli geliştirir ve yönetir.
  5. Yöneticiler yapı üzerinde çalışır, lider ise insanlar üzerinde çalışır.
  6. Yöneticiler liderlere göre daha kısa bir vizyona sahiptir.