Başarılı liderler, bir ekibin arkasında duran güç ve zekadır. Şirketin vizyonu doğrultusunda başarılı bir liderin baskın özellikleri değişiklik gösterse bile, liderlerin belirgin olarak zeka, vizyon, heves, sorumluluk, karizma gibi özelliklerle tamamlanan ortak bir duruşları vardır. Başarılı bir lider, ekibinin saygısı ve güvenini kazanan ve onlara ilham veren kişidir. Liderlik özellikleri, zaman içerisinde geliştirilebilir veya sonradan kazanılabilir.
Başarılı bir liderin öz yönetimi kuvvetli olmalıdır. Bir ekibi yönetmekten ve yönlendirmekten önce, kendi hedeflerini belirleyen ve bu hedefleri gerçekleştiren bir kişi olmalıdır. Başarılı bir lider kendi güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır. Zamanını, dikkatini ve duygularını kontrol etme becerisine sahiptir.
Liderler, önyargılarından kurtulmuş ileri görüşlü ve açık fikirli bireylerdir. Yeni fırsatları görmek ve değerlendirmek için her zaman strateji geliştirmeye hazır durumdadırlar. Ayrıca bir kriz anında hızlı strateji geliştirebilme yeteneğine sahiptirler.
İletişimleri kuvvetli olan liderler ne zaman konuşmaları gerektiğinin ve ne zaman dinleneceklerinin farkında olurlar. Basın, e-posta, telefon gibi tüm iletişim araçlarını en doğru şekilde kullanabilirler. Ve her departmandan bütün düzeylerle başarılı iletişim kurabilir, kendilerini en doğru şekilde anlatabilirler.
Etkili bir lider, sorumluluklarının farkındadır. Çalışanları güçsüzleştirmeden ve ezmeden sahip oldukları gücü nasıl kullanacaklarını bilirler.
Çalışma hayatlarında başarıyı yakalayan, etkili liderlerin sahip oldukları ortak özellikleri aşağıdaki şekilde sıralamak mümkündür.
- Yapılması gerekenler konusunda nettirler.
- Vizyon sahibidirler ve bunu basit bir dille ifade edebilirler.
- Fikir sahibidirler.
- İnsanları kendilerini takip etmeye teşvik ederler.
- Tüm ihtimalleri sorgularlar.
- Hangi durumda nasıl davranmaları gerektiğini bilirler.
- Sonuç alıncaya kadar hedeflerinin peşinden giderler
- Konuştukları zaman kendilerini dinletmeyi başarırlar.
- İkna kabiliyetleri yüksektir.
- İnsanları iyi analiz eder ve onlara nasıl davranması gerektiğini bilirler.
- Zorlukların üstesinden gelirler.
- Hatalarından ders çıkarırlar.
- İşlerin yolunda gitmesi için işyerinde rahat ve mutlu bir atmosfer olması gerektiğinin bilincedirler.
- İşler yolunda gitmese bile motive olabilmeyi ve etmeyi başarırlar.