Telefon Hemen Ara

İşyerinde İletişim Nasıl Geliştirilir?

İşyerinde İletişim Nasıl Geliştirilir?

İletişim, en basit şekilde, bilgi alışverişi yapmanın bir yoludur. Ancak iletişim sadece konuşma değil, dinleme de demektir. Tamamen anladığınızdan emin olmak için soru sorma ve size sunulan bilgileri yorumlama da dahil olmak üzere aktif katılımı içerir. Bu şekilde, iletişim kısmen sanat kısmen beceridir ve etkili bir iletişimci olmak ve becerilerinizi geliştirmek için biraz çalışma gerekir.

İletişim Nasıl Geliştirilir?

Ekibinizle iletişiminizi etkileyebilecek çok sayıda faktör bulunmaktadır. Örneğin, birileri çok meşgulken veya ofis gürültülü olduğunda konuşmayı tercih ederseniz, düşüncelerinizi ne kadar iyi ifade ederseniz edin, iletişim sorunlu olacaktır. İletişiminizin etkinliğini etkileyecek çevre ve diğer faktörlerin farkında olmanız gerekir.

Konuşmanızın hedefi kim? Yapmak istediğiniz ilk şey, uygun kişilerin kiminle iletişim kuracağını bilmektir.

Dikkate alınacak bir sonraki faktör, bu bilgiyi verme şeklinizdir. E-posta ya da mesajla bilgiyi ulaştırabilirsiniz. Ancak kimi zaman çok daha önemli konularla alakalı iletişim kurmanız gerekebilir. Bu durumda, yüz yüze konuşmak ve takip etmek istersiniz.

Ne iletmek istediğinizi bilmiyorsanız, bir şey iletemezsiniz. Konuşmak için bir grup toplanmadan önce bu kararı vermelisiniz, yoksa sadece zaman harcıyorsunuz demektir.

Konuşmaya karar verdiğiniz zaman, iletişim kurma becerinize yardımcı olabilir veya zarar verebilir. Günün başlangıcı, harika olabilir. Ancak, gelecek çalışmaların dikkatini dağıtması ve strese maruz kalması durumunda, kötü bir zaman olabilir. Yorgunlarsa ve eve gitmek istiyorlarsa veya kendi kişisel zamanlarını geçirmeye hazırlarsa, günün sonu ile aynıdır. Bunu hesaba katmalısınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“BAŞARILI AVUKATIN STRATEJİK YOL HARİTASI” KİTABI ÇIKTI!

İncelemek İçin Hemen Tıklayın!