Telefon Hemen Ara

Mutsuz Çalışanlarla Nasıl Başa Çıkmalısınız?

Mutsuz Çalışanlarla Nasıl Başa Çıkmalısınız?

Başarılı bir takım lideri olmak kolay bir iş değildir, çünkü herkesin sahip olmadığı belli becerileri kullanabilmenizi gerektirir. Etkili bir lider olmak için doğru becerilere sahip olmak bile, bazı durumlarda mutsuz çalışanlarla uğraşmakta zorlanabileceğinizi gösterebilir.

Mutsuz bir çalışanı destekleyip onlara ihtiyaç duydukları rehberliği sağlayarak, onları bir işyeri süperstarına dönüştürebilirsiniz. Aksi halde, iş tatminsizliği ve kötü takım ortamı nedeniyle potansiyel süperstarı kaybedebilirsiniz. Herhangi bir yüzleşmenin ciddileşmesi çok düşük bir ihtimal olsa da, mutsuz çalışanların yönetilmesine yardımcı olacak prosedürlerin uygulanması çok önemlidir.

HAREKETE GEÇMEDEN ÖNCE DURUMU DEĞERLENDİRİN

Mutsuz bir çalışanla uğraşırken, herhangi bir şeyi varsaymadan önce durumu değerlendirmek her zaman önemlidir. Sonuçlara atlamak yerine, personelinizle gerçekten neler olup bittiğini araştırmak ve araştırmak için zaman ayırın. Onların üzülmesinin nedeni, şu anki iş durumları, başka bir personel üyesi gibi bir takım meselelerden kaynaklanabilir ya da işle ilgisi olmayan bazı kişisel meseleler olabilir.

Sorun çalışma ortamıyla ilgiliyse, mümkün olduğunca fazla bilgi toplamaya çalışın ve nasıl davranacağına karar vermeden önce durumu iyi anlayın. Çalışanın davranışı bir yaşam tarzı faktörü nedeniyle ise, görmezden gelmeyin.

DURUMU ELE ALMAK İÇİN BEKLEMEYİN

Bir çalışanla ilgili bir sorun ortaya çıktığında, sorunu çözmek için beklemeyin. Herhangi bir sorunu çözmenin en iyi zamanı olabildiğince çabuktur. Sorun tanımlandıktan sonra ne kadar uzun süre beklerseniz, sorunun o kadar fazla büyümesi gerekir. Hoşnutsuz bir çalışana sahip olmak en kolay konuşma olmayabilir ve yüzleşmeyi hissedebilir, ancak bunu bir an önce yapmak için daha iyidir.

Çalışanla bir görüşme yaptıktan sonra, sorunun ne olduğuna bağlı olarak, diğer üyelerinize hitap etmeniz gerekebilir. Bu daha sonra ekip üyelerinin geri kalanı arasındaki herhangi bir konuşmayı durduracak ve dedikoduların veya söylentilerin yayılmasını önleyecektir.

GİZLİLİK, SONUÇ ALMANIN ANAHTARIDIR.

Personelin durumun dikkate alındığı konusunda bilgilendirilmesi önemli olsa da, mutsuz personel ile bire bir görüşmek en iyisidir. Özel olarak bire bir görüşme yaparak, kapalı kapılar ardında gizlilik olmadan mümkün olamayacak olan sorun için bir tür çözüm bulmaya çalışmak için daha iyi bir şansınız olabilir.

SAKİN OL

Çatışma anında, mutsuz bir çalışanla iş yaparken sakin ve seviyeli olmak çok önemlidir. Onlara yaklaştığınızda üzülmeye başlarlarsa, nazikçe konuşun ve sakinleşmeleri için zaman verin. Bu, yürüyüşe çıkmaları veya rahatlayabilecekleri bir yere gitmeleri için iyi bir fırsat olabilir. Durumun artması durumunda, nazik bir şekilde profesyonel olmalarını isteme zamanı olacaktır.

Bu önlemlere gittiyseniz ve bu hala işe yaramadıysa, bu durum sizi durumdan uzaklaştırmanın ve çalışanın özel olarak konulara dikkat ederken bir miktar alana sahip olmasına izin verme zamanı olabilir. Bazı çalışanlar kendi duygularını yerine getirme konusunda rahat olmadıklarından, geri dönmeden ve sizinle profesyonel bir konuşma yapmadan önce yalnız olmaları gerekebilir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“BAŞARILI AVUKATIN STRATEJİK YOL HARİTASI” KİTABI ÇIKTI!

İncelemek İçin Hemen Tıklayın!