Teknoloji, çalışanların verimliliğini bir şekilde artırıyor olsa da, bazı zararları da bulunmaktadır. Akıllı telefonlar, internet, sosyal medya ve e-postalar iş yerinde üretkenliğin katili olan durumlar arasında bulunmakta. Yöneticiler, iş yerindeki en büyük dikkat dağınıklığının, cep telefonlarını kullanan çalışanlardan oluştuğunu biliyor.
Bununla birlikte, teknoloji, çalışanların işlerini yapmalarını önlemek açısından tek suçlu değildir. Genel olarak, yöneticilerin en büyük verimlilik katili olarak bilmesi gerekenler şunlardır;
Verimliliği Azaltan Durumlar Nelerdir?
Cep telefonları / mesajlaşmak
İnternet
Dedikodu
Sosyal medya
E-posta
Toplantılar
Sigara içme molaları
Gürültülü iş arkadaşları
İnternet, cep telefonu ve iş arkadaşları arasında bugünün iş yerlerinde çok fazla uyarıcı var, çalışanların verimliliğinin nasıl düştüğünü görmek aslında kolay. İş yerindeki bu durumlar dikkat dağıtıcı sonuçlar doğurabilir. Yukarıda belirtilen dikkat dağıtıcı unsurlar iş kalitesini, çalışan moralini ve patron-çalışan ilişkilerini olumsuz etkileyebilmektedir.
Bu dikkat dağılımlarının neden olabileceği güçlükleri kabul ederek, iş verenlerin sorunu hafifletmek için bir adım atması gerekmekte. Bu adımlardan bazıları bazı web sitelerinin engellenmesi, kişisel aramalar ve cep telefonunun kullanılmasının yasaklanması, öğle ve tatil saatlerinin kesin olarak belirtilmesi, e-postaların ve İnternet kullanımının izlenmesi, toplantıların sınırlandırılması ve çalışanların telekomünikasyon işlemlerine izin verilmesidir.
Verimlilik katillerini sınırlamanın en iyi yollarından biri de çalışanlar için düzenli olarak ara vermektir. Gün boyunca işleriyle uğraşan çalışanlar için mola verimlilik için iyi olabilir.