Belirsizlikler dönemsel olarak yaşanması kaçınılmaz durumlardır. Bu belirsizliklerle baş edebilmek için ise onu bir stres kaynağı olarak görmek yerine iyi analiz ederek yönetmek iyi bir yöneticinin göstereceği bir tepkidir.
Belirsizliklerin sebebi bazen şirketlerin kendi iç yapılarından kaynaklanabileceği gibi, bazen de dış etkenler belirsizlikte önemli rol oynamaktadır. Ekonominin gidişatı, kriz ortamları ve organizasyonel değişimler, şirket birleşmeleri, satın almalar gibi durumlar değişikliklere sebep olarak güven ortamını sarsabilir ve gelecek endişesi başlayabilir. Bu endişe ve güvensizlik kısa sürede çözülmediği takdirde uzun vadeye yayılabilir.
Ekonomik belirsizlik, ekonominin gelecekteki görünümünün öngörülemez olduğunu göstermektedir. İnsanlar ekonomik belirsizlikten söz ettiğinde, genellikle olumsuz ekonomik olayların meydana gelme ihtimalinin yüksek olduğunu ima ederler. Ekonomik belirsizlik hangi durumlarda gündeme gelir?
Ekonomik belirsizlikler yöneticilerden çalışanlara kadar herkesi olumsuz etkileyen ve kafalarını karıştıran bir durumdur. Çalışanlar hep gelecekteki süreçte neler olacağını sorgulayıp merak ederken, yöneticiler her zaman bir adım sonrasını planlamalı ve bunu yaparken doğru kararlar vermelidir. İnsanlar işsiz kalma ihtimallerin endişesine düşerken, yöneticiler doğru kararlar alarak bu süreci hasarsız atlatmayı hedeflemelidir.
Bu olumsuz koşullar altında özellikle yöneticiler yeni iş arayışına geçerler ve buldukları ilk fırsatta ayrılırlar. Bu durum ilk bakışta kişilerin kendi önlemlerini almaları olarak değerlendirilse de şirketin yöneticiye ve çalışanlarına güveni sarsılır. Böyle durumlarda yöneticilerin yapması gereken bırakıp kaçmak yerine doğru bilgi akışı sağlayarak ekiplerini yönetmelidir. Çünkü bu evrede en büyük görev yöneticilere düşmektedir. Değişen durumlara göre davranışlarında esnek davranışlar sergileyerek durumu kontrol altında tutmalıdırlar. Böylece çalışanlar performanslarında düşüş olmadan çalışmaya devam edeceklerdir.
Belirsizlik söz konusu olduğunda bir yönetici için en yanlış davranış ani kararlar vermektir. Olayları doğru analiz ederek sorumluluklarını yerine getirmeli ve sonuna kadar işbirliği içerisinde olmalıdır. Yöneticilerin, güvenecekleri şirketlerle çalışmayı istedikleri kadar, şirketler de güvenilir yöneticilerle çalışmak isterler. Ve böyle bir davranış ise karşı taraftan bakıldığında güvensizliğe sebep olarak kariyerinizi olumsuz etkileyecektir.