Teknolojinin ilerlemesi ve internet kullanımının artması ile birlikte sadece ofislerde değil, aynı zamanda evlerden de çalışma imkanı olmuştur. Özellikle tüm dünyayı tehdit eden Corona (Covid-19) virüsünün önlenmesi amacıyla uzaktan çalışma modeli, dünyada ve ülkemizde birçok sektör için zorunlu hale gelmiştir. Bu noktada uzaktan çalışanların performansını maksimum seviyeye çıkarmak önemlidir. Bu nedenle evden çalışanlara verimliliği artıran 14 tavsiye dikkate alınmalıdır. Bunlar şu şekilde sıralanabilir:
1- Kaliteli ve Yeterli Kapasiteli Bir Bilgisayar
Personelin sorunsuz bir şekilde evden çalışabilmesi ve verimliliği en üst seviyeye çıkarabilmesi için öncelikle kaliteli ve yeterli bir bilgisayara sahip olması gerekir.
2- Hızlı ve Kesintisiz Bir Kablosuz İnternet Ağı
Mükemmel bir bilgisayara sahip olmak ne kadar önemli ise, hızlı ve kesintisiz bir kablosuz internet ağı edinmek de bir o kadar önemlidir.
3- Kesintisiz Elektrik Gereksinimi
İşlerin verimli bir şekilde yapılabilmesi için evdeki elektriğin kesintisiz olması gerekir. Bu nedenle elektrik kesintisi riskine karşı pratik çözümlere ihtiyaç duyulur.
4- Bulut Sistemi İle Pratik İşlemler
Verilerin en iyi şekilde muhafaza edilmesi ve istenildiğinde anında veri erişimi sağlanabilmesi için bulut sisteminden yararlanmanız gerekir. Ayrıca güvenilirlik açısından da büyük kolaylık sağlayan sisten, aynı zamanda diğer personellerle işbirliği açısından da rahatlık sunar.
5- Çay, Kahve ve Atıştırmalıklar İçin Uygun Bir Alan
Çalışma yeri ev olsa bile, işlemlerin yapılması sürecinde çay, kahve ve atıştırmalık gibi gereklilikler her daim hazırda bulunmalıdır.
6- Düzenli ve Kullanışlı Çalışma Ortamı
İşlerin aktif ve hızlı bir şekilde yapılması için çalışma ortamının düzenli ve kullanışlı olması gerekir.
7- Disiplinli Çalışma
Ofis yerine evde çalışmanın en büyük zorluğu çalışanın disiplinli hareket edebilme konusunda yaşadığı problemlerdir. Bu nedenle planlı ve programlı hareket edilmesi ve belirli mesai saatlerine uygun hareket edilmesi gerekir.
8- Ajanda Kullanımı Alışkanlığı
Düzenli ve planlı bir çalışma için ajanda kullanımına alışmak oldukça önemlidir. Bu noktada dijital ajanda kullanımı büyük avantaj sağlar. Böylece mesaj, mail ya da bildirim sistemi ile uyarı alınması mümkündür.
9- Çalışma Ortamında Uygun Sıcaklık ve Aydınlık
Çalışmaların en iyi şekilde yapılabilmesi için çalışma ortamındaki aydınlatmanın doğru şekilde olması gerekir. Ayrıca ortamda vücudun rahat edeceği bir sıcaklık oluşturulmalıdır.
10- Klasik Müzik Veya Yumuşak Bir Caz Müzik
Çalışırken dinlenen klasik müzik veya yumuşak bir caz müzik terapi etkisi göstererek çalışanın rahatlamasına yardımcı olur.
11- Pijamalar Yerine Rahat Ama Şık Kıyafetler
Evden çalışanlar uyandıklarında pijamalarını çıkarmalı, normal işe gider gibi günlük hazırlanma rutinini gerçekleştirmelidir. Böylece iş ortamı psikolojisine çok daha rahat girilir.
12- Belirli Aralıklarla Motivasyon Amaçlı Aktiviteler
Motivasyonunu kaybeden çalışanlar rahatlamak amacıyla meditasyon, müzik, kısa bir gezinti gibi aktivitelerle zihnini boşaltmalıdır.
13- Odaklanmayı Güçlendirmek İçin Duş
Odaklanma sorunu yaşayanlar için duş ideal bir çözümdür.
14- Düzenli İletişim
İş arkadaşlarıyla düzenli iletişim kurulmalıdır. Uzaktan çalışmada iletişim çok önemlidir. Kurum içi etkin iletişimi nasıl sağlayacağınız konusunda merak ettiğiniz konular varsa “Uzaktan Çalışırken Kurum İçi İletişiminizi Nasıl Geliştirirsiniz” konulu yazımız size yardımcı olabilir.
T-HOS hukuk alanında çalışanların uzaktan kolay, hızlı ve etkin çalışması için avukat programları ile sağlıyor. Bu programlarla nerede olursanız olun ya da ne zaman isterseniz isteyin sanki ofisinizdeymişsiniz gibi işlerinizi halledebilirsiniz. Evraklarınıza ulaşabilir, raporlarınızı hazırlayabilir, dilekçe verebilir ya da mail atabilirsiniz.