Yönetici olmak birçok sorumluluğa sahip olmak anlamına gelmektedir. Bu durumda verimli çalışabilmek için bir düzene ve üretkenliğe ihtiyaç vardır. Üretkenlik ancak odaklanmakla ortaya çıkabilir. Aynı şekilde verimli çalışma da düzenle beraber oluşmaktadır. Her gün verimliliği ve üretkenliği arttırmak zor gibi görünse de aslında bazı ipuçlarıyla bu konuda başarıyı yakalamak mümkündür. İşte o ipuçları;
Takviminizi Düzenleyin
Gününüzü planlamak için kullandığınız takvim dijital, analog veya her ikisini birden olsa da mutlaka takviminizin düzenli olması gerekmektedir. Etkili bir takvim günlük planların belirlendiği, tüm detayların bulunduğu ve işinizi kolaylaştıracak bir yapıdadır. Sadece telefon görüşmeleri, toplantılar ya da günlük yapacağınız işlerinizi planlayarak takviminize kaydetmeniz bile size büyük yarar sağlayacaktır. Bir yönetici daima yapacaklarından önceden haberdar olmalı ve verimli bir çalışma için kendine vakit ayırmalıdır.
Öncelikleriniz
Yapacağınız birçok iş olduğunu biliyoruz. Ancak zaman yönetimi yöneticiler için oldukça önemlidir. Bu nedenle önceliklerinizi belirlemeli ve bunları bir sıraya almalısınız. Aciliyeti olan işlerle veya projelerle hemen ilgilenmeniz gerekiyor. Bunu verimli bir biçimde yapabilmek için zaman düzenlemesi yapın ve iş sıranızı oluşturun. Bu sayede hangisini önce yapıp yapmayacağınıza dair kafa yormak zorunda kalmazsınız.
Her Seferinde Toplantı Odasını Tercih Etmeyin
E-postalar, notlar ve telefon görüşmeleri ile yönetilebilecek olan toplantılardan kaçınmaya çalışın. Bunlar için toplantı odasında bir görüşme ayarlamanız zamanınızı öldürmeniz ve üretkenliğinizi azaltarak verimliliğinizi düşürmenizi sağlar. .Günün her saati toplantılar ile doldurmak kolay olsa da, çoğunlukla toplantı odaları tartışmak ve beyin fırtınası yapmak yerine sadece bilgi paylaşmak için kullanılır. Yüz yüze diyalog kurmak zorunda olmadığınız sürece tercihinizi teknolojiden yana kullanabilirsiniz. Böylelikle zaman sizden yana olur.