Günümüzde birçok yönetici ve çalışan daha zorlu programların yanı sıra daha fazla adımlardan oluşan yapılacaklar listesi ile karşı karşıya. İş yerinde daha verimli olmak için en kritik olan üç adım aşağıdaki gibidir;
Önceliklerinizi Belirleyin
İş hayatında verimli olmanın ilk adımı önceliklerin belirlenmesidir. Gelecek haftanın veya ayın en öncelikli olayıyla alakalı kafa yormaktan vazgeçip yöneticinizin sizden en önce hangi konuyla alakalı çalışma istediğini belirleyin ve kafanızı buna yorarak kendinizi parçalara ayrılmış hissetmeyin. Eğer planlı ve programlı olursanız yaptığınız işlerden daha iyi sonuçlar aldığınızı ve iş hayatınızda yükseldiğinizi göreceksiniz. Beyninizi yapılması gereken öncelikli iş için ayırın ve diğerlerini sonra düşünmeyi unutmayın.
Düşük Öncelikli İşleri Uzaklaştırın
Hedeflerinizi planlarken, yapılması gereken çok sayıda küçük görev bulacaksınız elbette, ancak gerçekten bu görevler ne kadar önemli?
Bunlara benzer görevler bir durum raporu yazma, rutin bir toplantıya katılma veya bir sürü e-postaya yanıt vermeyi içerebilir. Dikkatli değilseniz, bu düşük öncelikli ödevler, gününüzün tamamını istila edebilir ve veriminizi düşürebilir. En önemlisi de daha yüksek öncelikli hedeflerinizle başa çıkmak için size vakit bırakmaz.
Bu durumda yapmanız gereken küçük görevlerden sıyrılmaktır. Eğer toplantıya katılmanız gerekmiyorsa bunu yapmayın. Elbette, her küçük görevi reddedemezsiniz. Her e-postanın cümle yapması konusunda kafa yormanız gerekmez.
Organize Etmek İçin Teknolojiden Faydalanın
Dağınık bir çalışma masasına sahipseniz, ne üretken olabilirsiniz ne de verimli çalışabilirsiniz. Artık milenyum çağındayız ve teknoloji gün geçtikçe büyük sıçramalar gerçekleştiriyor. O halde masanızdaki notları, tarihleri ve önemli projelerle alakalı fikirlerinizin yazılı olduğu kağıtları bir kenara bırakıp neden teknolojiden faydalanmıyorsunuz. Böylelikle alarmlar kurabilir, teknolojiden faydalanarak daha organize bir şekilde veriminizi arttırabilirsiniz.