Yönettiğiniz insanlara dostça davranmak son derece önemlidir. Bununla birlikte, patron ve dost arasındaki ayrımı yapmak zor olabilir, ancak bu gereklidir.
Çalışanlarınızı yakın arkadaşlarınız gibi görmek, ne olursa olsun, herhangi bir organizasyonun en önemli liderlik işlevlerinin bazılarını olumsuz yönde etkileyebilir. İşte bu işlevlerin birkaç örneği, engellenebilecekleri yollar ve işinizin sağlıklı olmasını ve çalışanlarınızın memnuniyetini sağlamak için bazı tavsiyeler.
Yöneticiler Çalışanlarla Nasıl Arkadaş Olabilir?
İyi bir lider olmak, tarafsız olmanız demektir. Kaliteyi değerlendirmek, yetenekleri analiz etmek ve güçlü ve zayıf yönleri değerlendirmek, bir liderin inanılmaz derecede önemli işlevleridir. Bu işlevler de neredeyse mutlak nesnellik gerektirir.
Çalışanlarla yakın dostluklar, sarsılması zor önyargılar yaratır. Herhangi bir çalışanının işten ayrılmasına izin vermek nadiren kolay olsa da, daha kişisel bir ilişki kurduktan sonra birilerinin işten ayrılmasına izin vermek daha zordur. Başka bir çalışanda izin vermeyeceğiniz hataları, bu tip bir çalışanda mazur görebilirsiniz.
Çalışanlarınızla iyi bir arkadaş ve dost olmak arasındaki çizgiyi korumak önemlidir. İyi bir arkadaş iyi bir lider için önemlidir. Ancak çalışanlarınızla çok daha yakın ilişkiler kurmak iş ortamı içerisinde yanlış kararlar vermenizi sağlayabilir. Hatalar görmezden gelinebilir, insiyatif kullanılabilir ve korumacı yaklaşılabilir. Tüm bunlar iyi bir yönetici olamamak konusunda atılabilecek adımlardır.
