Daha önce hiç liderlik pozisyonunda olmadıysanız, bir yönetici rolüne terfi ettiğinizde bu durum size göz korkutucu gelebilir. Konumunuza göre davranmaya çalışmak öğrenme sürecidir. Ancak iyi bir yönetici olmanın da bazı anahtarları vardır. İşte onlardan 5 tanesi;
Yeni beklentileri Karşılamak
Bir liderlik pozisyonuna geçtiğinizde, günlük faaliyetleriniz ve şirketteki genel rolünüz değişecektir. Birçok yeni yöneticinin yüz yüze kaldığı zorluk, önceki pozisyonlarında kazandıkları beceri ve güçlerin yeni bir pozisyona nasıl adapte olabileceğini bilmemeleridir. Bir yönetim pozisyonuna geçtiğinizde, işleri planlamak yerine bir orkestra yönetiyor olacaksınız. Yapmanız gereken güçlü yönlerinizi ön plana çıkarmaktır.
Şeffaflık
Bir lider olduğunuzda planlama ve strateji çalışmalarına daha fazla katılacaksınız ve organizasyonunuzda neler olup bittiğini takımınıza haber vermek önemlidir. Genellikle şeffaflığın önemi hafife alınabilmektedir. Şeffaflık, personelin rolünü bir bütün olarak anlamalarına yardımcı olabilir.
Güçlü İlişkiler
Bir yönetici, kendi ekibiyle iyi ilişkiler kurmak için zaman ayırmadığı takdirde başarıya ulaşmak kolay değildir. Bir yönetici olarak iletişim kurmalı ve takımınızı tanıyarak buna göre görevler vermelisiniz.
Beklentileri ve Hedefleri Belirleyin
Bir lider olarak, sizin ve çalışanlarınızın aynı noktada olmasını sağlamanız gerekir. Liderler gerçekçi beklentileri tanımlamalı ve iletmelidir. Çalışanlarınız belirlediğiniz hedeflere bağlı kalmaya sorumludur. Beklentiler ve hedefler karşılandığında sonuçları kutlayın ve endişeleri belirleyin.
Geribildirimi Kabul Edin
Herkes nasıl liderlik etmeniz gerektiğine ilişkin kendi görüş ve tavsiyelerine sahip olacaklar. Akıl hocalarının söylediklerini dinlemek iyi olsa da, kendi benzersiz liderlik tarzınızı geliştirmelisiniz.