Hepimiz için özel yaşantımızda da, iş hayatımızda da en önemli kriter mutlu ve huzurlu bir ortamda bulunmaktır. Özellikle iş hayatında, çalışanların gününün büyük çoğunluğunu geçirdikleri iş yerlerinde performanslarını ve mutluluklarını etkileyen faktörlerin başında yöneticileriyle olan ilişkileri geliyor. Yöneticisiyle iyi ilişkileri olan, yöneticilerine güvenen ve onları seven çalışanlar işlerinde daha verimli ve istekli oluyorlar. Yani yönetici ile çalışan arasındaki ilişkinin kalitesi, yöneticinin çalışana davranışlarıyla orantılı olarak değişiyor.
İletişim ve ilişki yönetimi konusunda becerikli ve bunu önemseyen yöneticiler ekiplerinin daha iyi motive olmasını sağlayıp, iş verimini arttırırken, bunu önemsemeyen yöneticiler sıkıntı yaşayabiliyor. Peki yöneticiler çalışanlarına nasıl davranmalı, çalışanlarıyla arasındaki ilişkiyi nasıl daha iyi duruma getirebilir?
Gallup tarafından yapılan araştırmanın sonucunda görülmüştür ki sosyal beceriler yönetici ve çalışan arasındaki ilişkinin olmazsa olmazıdır. Yöneticilerin düzenli olarak teşekkür ederek bile çalışanlara geri bildirim verdiği durumlarda işe katılımın arttığı ve iş kazalarıyla daha az karşılaşıldığı net bir şekilde görülmektedir.
İnsan yönetimi ve iş yönetimi dengesini iyi kuran ve çalışanlarını dinleyen yöneticilerin bulunduğu şirketlerde, şirket içi problemler önemli derecede azalmaktadır. Çalışanların yöneticilerine duydukları güvenle birlikte işe olan sadakati ve motivasyonu da artar. İkna yeteneği ile hedefleri ortak paydaya çevirebilen yöneticiler, çalışanların yaptığı işi kendisiyle bütünleştirerek daha pozitif sonuçların ortaya çıkmasını sağlıyor.
Yani sonuç olarak diyebiliriz ki, çalışanla yönetici arasındaki ilişkinin güven ve sevgi ile kurulması çalışanın da, yöneticinin de yaşayacağı sorunları en az seviyeye indirgiyor. Bu noktada ise bu ilişkinin kurulmasında en büyük görev yöneticiye düşüyor. Yöneticinin çalışanlarını ve yaptıkları işe değer verdiğini gösterdiği şirketlerde iş veriminin arttığı, şirketin ise yükselişe geçtiği görülmekte.
Çalışanlarıyla iyi ilişkiler kurmak isteyen yöneticilerin kolaylıkla uygulayabileceği adımlar ise, personelini tanımak, saygı duymak, fikir alışverişi yapmak, iyi iletişim kurmak, desteklemek, yapıcı, pozitif ve samimi olmak. Bu küçük birkaç adım sayesinde, yöneticiler sevilen bir yönetici olmayı sağlayacağı gibi, çalışanların ve dolayısıyla kendi başarısını da kanıtlamaya yardımcı olacaktır.
