Telefon Hemen Ara
e-SMM ( e-Serbest Meslek Makbuzu ) kullanımı 2022 Yılına Kadar T-HOS Müşterisi Avukatlara Ücretsizdir. Bu kampanyadan faydalanmak için hemen bizimle iletişime geçin.

Koronavirüs Sırasında Finansal Kaygı Nasıl Yönetilir?

Koronavirüs Sırasında Finansal Kaygı Nasıl Yönetilir?

Koronavirüs pandemisi sırasında, aniden kendinizi işten çıkmış bir halde bulabilirsiniz. Plansız bir
işten çıkarılma, birçoklarımız için ani ve yıkıcı bir darbedir. Bunun ne zaman sona ereceği, ne zaman
tekrar işe dönebileceğimiz ve yardımların sağlanıp sağlanamayacağı konusunda net cevaplar yok. Şu
anda işsiz ve endişeli iseniz, yalnız değilsiniz. Neyse ki, hem finansal durumunuza hem de zihinsel
sağlığınıza hitap etmek için yapabileceğiniz birçok şey var. Araştırmalar, finansal stresin depresyon,
kaygı ve baş ağrısı, sırt ağrısı, ülser, artmış kan basıncı ve daha fazlası gibi fiziksel sorunları
artırabildiğini bulmuştur. Stresinizi yönetmek, kötü bir durumun vücudunuz ve ruh haliniz için daha
da kötüleşmesine yardımcı olacaktır. Bir ruh hali izleyici kullanarak veya vücut taramaları yaparak
stres seviyelerinizin farkında olun. Stresiniz çok yükseliyorsa, rahatlamak için bir egzersiz yöntemi
kullanın, bu egzersizden kıvrılmaya ve film izlemeye kadar her şey olabilir.

Neye Uygun Olduğunuzu Öğrenin
Düzenli bir işvereniniz varsa, önce IK departmanınıza danışın. Hak kazanabileceğiniz herhangi bir
avantaj ve ücretli izin hakkında bilgi alın. Eğer serbest meslek sahibi iseniz, çok fazla seçeneğiniz
olmayabilir. Ancak yine de bazı avantajlardan faydalanabilirsiniz. Küçük işletme kredisi almaya da
hak kazanabilirsiniz. İşletmenizi ayakta tutmak için nakit paraya ihtiyacınız varsa düşük faizli bir kredi
için başvurabilirsiniz.

Ödemelerinize Öncelik Verin

Önce hangi faturaları ödeyeceğinize öncelik vermek önemlidir. Her zaman faturalarını zamanında
ödeyen biriyseniz, ödeme yapamamanız çok zor ve korkutucu gelebilir. Ancak, şu anda normal
kuralların geçerli olmadığını unutmayın. Böyle acil bir durumda olduğunuzda, işleri biraz farklı
yapmanız gerekir. Öncelikle temel ihtiyaçlarınızı karşılayın – yiyecek, barınak, kıyafetler ve ulaşım.
Sadece ihtiyaçlara odaklanmanız gerektiğini unutmayın. Paket servisi yerine marketten yiyecek alın.

Alternatif Gelir Kaynakları Arayın

Pandeminin ne kadar süreceği net değil. Alternatif gelir kaynakları aramaya başlamak isteyebilirsiniz.
Bazı şirketler şu anda işçilere muhtaç. Sanal marketler, dağıtım şirketleri ve online öğrenim şirketleri,
yoğun talepleri karşılamak için, bir çok sayıda eleman arıyorlar.Grafik tasarım becerileriniz olsun ya
da bazı photoshop düzenleme becerileriniz olsun, evden ekstra para kazanmanın birçok yolu
vardır.Ayrıca satabileceğiniz şeylere de bakabilirsiniz. Yavaş ulaşım ve sadece birkaç mağaza açıkken,
insanlar bu nadir bulunan ürünler için daha fazla ödeme yapmaya istekli olabilir.

Akıl Sağlığınızı Yönetin

Birçok çalışma finansal sıkıntıyı daha zayıf zihinsel sağlıkla ilişkilendirmiştir. Para konusunda ne
kadar stresli olursanız, psikolojik refahınızı yönetmek o kadar zor olacaktır. Şu anda para konusunda
endişelenmenin yanı sıra, işsizliğin stresi, rutininizin aniden bozulması ve geleceğin belirsizliği,
psikolojik refahınızı etkileyebilecek ek faktörlerdir . Bu nedenle, bu stresli zamanda zihinsel
sağlığınızı en iyi şekilde yönetmeniz önemlidir. Mümkün olduğunca zihinsel olarak sağlıklı kalmak
için atabileceğiniz bazı adımlar.

Sağlıklı Baş Etme Becerilerini Belirleme ve Uygulama

Başa çıkma stratejilerinizin birçoğu şu anda sizin için uygun olmayabilir – spor salonuna gitmek veya
arkadaşlarınızla kahve içmek gibi. Bu nedenle, stres seviyenizi yönetmek için hangi baş etme
stratejilerini kullanabileceğinizi belirlemek önemlidir.Biraz yaratıcı olmanız gerekebilir. Görüntülü
sohbet yoluyla arkadaşlarınızla sanal bir kahve saati olabilir. Bir meditasyon uygulamasını dinlemek
de yardımcı olabilir. Ama denemedikçe bilemezsiniz. Sizin için en iyi olanı bulana kadar çeşitli başa
çıkma becerilerini deneyin.

Fiziksel Olarak Aktif Olun

Araştırmalar (Lancet Psikiyatrisi’nde  yayınlanan bir 2018 çalışması , haftada üç ila beş kez 45
dakikalık egzersizin en büyük zihinsel sağlık yararları ile ilişkili olduğunu buldu) egzersizin ruh
sağlığı için önemli olduğunu göstermektedir. Mutluluğunuzu artırabilir ve depresyon, anksiyete ve
diğer akıl sağlığı sorunlarını uzak tutmaya yardımcı olur. Yürüme, koşu, kuvvet antrenmanı ve yoga,
şu anda bazı fiziksel aktivitelerin birkaç yoludur. Dışarıda güvenle egzersiz yapabiliyorsanız, zihinsel
sağlığınız için özellikle iyi olabilir. Ancak yapamazsanız, evinizde fiziksel aktivite yapın.

Planlama Yapma

Bir iş olmadan, zamanınızla ne yapacağınız konusunda biraz kaybolmuş hissedebilirsiniz. Dikkatli
değilseniz, TV seyretmek veya sosyal medyada gezinmek için sonsuz saatler harcayabilirsiniz. Tutarlı
bir programa sahip olmak en iyisini hissetmenize yardımcı olabilir. Telefon görüşmeleri yapmak,
özgeçmişinizi güncellemek, fırsatları kovalamak ve bütçenizi yönetmek gibi yapmanız gereken işleri
yapmak için zaman bulmanıza yardımcı olacak bir program oluşturun. Şu anda medyada tüketmek için
harcadığınız zamanı da sınırlamak isteyebilirsiniz. Ölüm sayılarını anlatan ve felaket tahminleri yapan
haber hikayelerini ne kadar çok izlerseniz, o kadar endişeli hissedersiniz. Haberleri gün boyu açıkta
bırakmak yerine, günde yalnızca iki kez kontrol ederseniz daha iyi hissedersiniz.

Anksiyete ve üzüntü gibi duygularla mücadele ederken, birisiyle konuşmak yardımcı olabilir. İster
benzer bir çıkmazda olan arkadaşınızı arayın ya da endişeleriniz hakkında konuşmak için annenize
ulaşın, duygusal destek bu stresli zamanda güç kazanmanıza yardımcı olabilir. Kaygınızı yönetmenin
zor olduğu noktalarda profesyonel destek alın .Ancak birçok terapist şu anda hastaları şahsen
görmüyor çoğunlukla çevrimiçi terapi yapılıyor.

Psikolog Övgü Yaren Soydan

Kaynak:verywellmind

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir