Her yöneticinin sahip olması gereken beceri empatidir. Ancak bunu yaparken empatiyi sempati ile karıştırmamak da önemlidir. Biraz ince ama önemli bir fark var. Empati kurmak, basitçe başka birinin ihtiyaçlarını anlama anlamına gelir, mutlaka kabul etmek zorunda değilsiniz, sadece karşınızdaki kişinin neler yaşadığını anlamaya çalışmanız gerekir. Çalışanlarınızı istediğiniz başarı seviyesine ulaştırmak için bir yönetici olarak, onları anlayabilmeniz, akıllarından neler geçtiğini ve zihinlerinde ne olduğunu anlamaya çalışmanız gerekir.
İyi haber şu ki, araştırmalar empati kurma becerisinin öğrenilebileceğini gösteriyor. Centre for Creative Leadership tarafından yapılan bir araştırmada, empatinin iş performansı ile pozitif yönde ilişkili olduğu bulundu.
Neden Empati Kurmalıyım?
Çalışan memnuniyetini artırabilmenin yanı sıra, daha iyi bir yönetici olacaksınız ve çalışanlarınız sizi daha fazla sevecek ve saygı gösterecektir. Empati kurmanın neden önemli olduğuna dair birkaç başka fayda ise şu şekilde;
İnsanların sana karşı nasıl davranmasını istiyorsan ona göre davran
Çevrenizdekilerin ihtiyaçlarını anlayın
Müşterilerinizin ihtiyaçlarını anlayın
Çevrenizdeki insanları nasıl motive edebileceğinizi öğrenin
Empati Uygulamak İçin Yöntemler
Eminim empati kurmanın birçok yolu vardır, ancak en önemlileri şunlar;
Dinle
Çoğu insan anlama niyeti ile dinlemiyor; cevap vermek niyetiyle dinliyor demiş Stephen R. Covey. Bu çok önemli bir derstir. Sadece dinlemek uğruna dinleme, gerçekten dinle. Diğer kişinin söylediklerini tam olarak anladığınızdan emin olmak için takip soruları sorun ve yanıt vermeden önce daima biraz zaman ayırın.
Hayal Edin
Herkesin hikayesinin ne olduğunu hep merak edin. Bu, empati kurmak için iyi bir yoldur, çünkü aktif olarak kendinizi başkalarının yerine koymaya çalışıyorsunuzdur.
