Y kuşağının çalışma hayatına girmesiyle yöneticilerden beklentiler ve yöneticilere bakış açısı değişti. Artık eskilerde kalan asık suratlı ve sert yöneticilerle çalışmak yerine, çalışanlarla daha yakın ilişkiler kurabilen yöneticiler çalışanlar tarafından daha çok seviliyor. Çalışanlarla iyi iletişim kurabilmek, huzurlu bir çalışma ortamı sağlanmasını uyumu ve başarıyı beraberinde getiriyor. Kendini yenilemesi gereken yöneticilerin yapması gerekenler neler;
İletişime açık olun
Çalışanlarınızla ilişkilerinizde en temel nokta iletişimdir. Çalışanlarınızla açık bir iletişim kurun ve iyi bir dinleyici olmaya özen gösterin. Bu sayede çalışanlarınıza onları önemsediğinizi göstermiş olursunuz. Dinlerken göz teması kurmak ise her zaman iyi bir dinleyici olmanın ilk kuralıdır. Göz teması kurmaktan kaçınmayın.
Uyumlu çalışma ortamı yaratın
Başarılı bir iş hayatının temelini huzurlu ve uyumlu çalışma ortamı oluşturur. Ekibinizde bulunan çalışanlarınızdan bazılarını sevmeseniz bile tümüne aynı mesafede durmalısınız. Problem ne olursa olsun çalışanı dışlamak, terslemek gibi davranışlar diğer çalışanların gözündeki değerinizi de olumsuz etkileyecektir.
Ekibinizin arkasında durun
Her işin her zaman mükemmel olması mümkün olmayacaktır. İşler ters gittiğinde de ekibini koruyup kollayan yönetici ekibinin sevgisini kazanır. Sorumluluğu ekiple birlikte üstlenen ve çözüm odaklı bir yönetici olmak da sevilen bir yönetici olmak için önemli bir ayrıntıdır.
Küçük hatalar görmezden gelinebilir
Çalışanlarınız bir hata yaptığında büyük tepkiler vermek motivasyonunu ve özgüvenini olumsuz etkiler. Yapılan hata küçük ve düzeltilebilir ise doğru yolu göstererek çalışanınıza hatasını düzeltme şansı verebilir, küçük hataları ise görmezden gelebilirsiniz.
Yol gösterici olun
Çalışanlarınızın, sizinle çalışmayı önemsemeleri ve keyif almaları için onların yol göstericisi olun. Sizden ne kadar çok şey öğrenirlerse o kadar saygı duyar ve önemserler. Çalışanlarına kariyer gelişiminde destek olan ve yol gösteren yöneticiler en çok saygı duyulan ve sevilenlerdir.
Takdir edin
Yöneticinin ekip arkadaşlarını takdir etmesi, onlarda motivasyon ve isteği arttırır. Bu yüzden başarıları görmezden gelmeyin ve farkındalığınızı gösterin.
Saygı duyum
Çalışanlarınızın yaptıkları işlerin yanında birer birey olduklarını ve saygı duymanız gerektiğini unutmayın. Çalışanlarınız sadece güvendiğiniz için ve bunu güveni boşa çıkartmamak için işine dört elle sarılacaktır.