Yönetici olmanın büyük sorumluluklar ve ciddi bir çalışma disiplini gerektirdiğinin hepimiz farkındayız. Bu sorumluluk altındayken ise zor bir insan gibi görünmek mümkün. Ayrıca devir de değişti. Artık, sert, korkulan yöneticiler değil, sevilen ve saygı duyulan, çalışanlarıyla sıcak ilişkiler kurabilen yöneticiler daha iyi bir motivasyon kaynağı oluyor. Sevilen bir yönetici ise çalışanlarından daha iyi performans alıyor. Peki hem bu stresle baş etmeye çalışırken, hem de sevilen bir yönetici olmak kolay mı? Şimdi sıralayacağımız bu 10 madde ile hiç zor değil….
Çalışanlarınızla iletişime açık olun: Çalışanlar genellikle yöneticileriyle açık iletişim kurmak isterler. Çalışanlarınız için iyi bir dinleyici olmanız onları önemsediğinizi gösterecektir. Bunun için öncelikli olarak, çalışanlarınızla konuşurken göz teması kurmaya özen gösterin ve onlara iş dışındaki hayatlarında da nasıl olduklarını sorun.
Çalışma ortamında uyumu sağlayın:İş hayatında başarının temeli, huzurlu ve uyumlu bir çalışma ortamına sahip olmaktır. Ekibinizdeki tüm çalışanlarınıza eşit mesafede davranın. Daha çok ve ya az sevdiğiniz kişiler olabilir ancak herhangi bir çalışanınızla olan problemi işe yansıtmayın. Problem yaşadığınız çalışanlarınıza karşı, aşağılayıcı olmaktan ve onları dışlanmış hissettirmekten kaçının.
Her zaman ekibinizin arkasında durun:İşlerin her zaman mükemmel gitmesi mümkün değildir. Bir şeyler ters gittiğinde, başarısızlık olduğunda ya da bir hata yapıldığında ekibinizin arkasında durun. Zor günlerde de onları destekleyin.
Çalışanlarınıza destek olun:Çalışanlar kendilerini destekleyen yöneticilerle daha samimi bir ilişki kurar ve yöneticilerine olan sadakatleri artar. İş ile ilgili bir ekipmana ihtiyaç duyduklarında bunu sağlayın, herhangi bir sorun yaşadıklarında yanlarında olun, bocaladıkları anlarda tecrübelerinizle onları yönlendirin.
Saygınızı koruyun:Saygı insan ilişkilerinde en önemli belirleyicidir. Çalışanlarınıza yaptıkları iş dışında bireysel olarak saygı duyduğunuzu göstermeniz en büyük motivasyon kaynağı olacaktır. İnanmak ve saygı duymak karşınızdakine ayrıca daha başarılı olmak ve sizi utandırmamak için ekstra bir başarma azmi katacaktır.
Küçük hataları görmezden gelin:Yapılan her hatayı yüze vurmak motivasyonu ve çalışma isteğini kaybetmeye neden olur. Çalışanlarınızın ufak hatalarını görmezden gelin, düzeltilebilecek hatalarda ise yol göstermeye çalışın.
İnsan odaklı olun:İş hayatının gerekliliği olarak görülen hırs ve rekabet her durumda başarılı sonuçlara neden olmuyor. İlişkilerin temel prensibi iletişim. İnsani duyguları saf dışı bırakarak ise sağlıklı ve gerçek bir iletişim kurmak mümkün değil. Çalışanların değer görmedikleri kurumlarda ise uzun süre çalışmaları ve başarılı olmaları mümkün değil.
Alçak gönüllü olun:Yönetici, müdür, direktör olmak sadece içerisinde bulunduğunuz organizasyon şemasında yükselmek anlamına geliyor. Bu yükselme ile insanları hor görmeye başlar, egolarınıza yenik düşerseniz bu pozisyonda çok uzun süre kalamayabilirsiniz. Açık, güvenilir ve samimi yöneticiler şirketler ve çalışanlar tarafından her zaman daha çok seviliyor ve tercih ediliyor.
Yol gösterici olun:Çalışanlarınıza rehberlik etmek, onların kendilerini sizden çok şey öğreniyor hissetmesi size olan sevgi ve saygılarını arttıracaktır.
Takdir etmekten çekinmeyin:Çalışanlarınızı takdir etmek onların yaptığı işi önemsediğinizi ve farkında olduğunuzu göstermenin bir yoludur. Çalışanlarınızla ilişkinizde bunu göstermekten çekinmeyin.