Telefon Hemen Ara
Demo Talep Et Demo Talep Et

Şirketlerde Çalışan Mutluluğu Neden Önemlidir?

Şirketlerde Çalışan Mutluluğu Neden Önemlidir?

T-HOS Hukuk Otomasyon Sistemleri

Yayımlama Tarihi: 2018-04-02
Güncelleme Tarihi: 2021-01-23

Bir şirkette en önemli unsurlardan biri çalışanların mutluluğudur. Çünkü çalıştığı yerde mutlu olan kişiler, şirkete daha bağlı daha verimli ve daha yaratıcı olurlar. Kısacası çalışanlar işlerini ve şirketlerini sevdikleri zaman kaliteli hizmet verirler ve bu da şirketin başarısına yansır. İşte bu sebeple şirketler son dönemde bunun farkına varmışlar ve çalışan mutluluğunu ön planda tutmaktadırlar.

Şirketinizde çalışan insanlar mutlu oldukları takdirde, uzun yıllar boyunca sizinle çalışacaklardır. Daha başarılı olmak ve şirketi ileriye taşımak için daha çok gayret gösterir ve üretken olurlar. Böyle bir çalışma ortamında şirketinizin iş yapış kalitesi de artar.

Şirketlerde çalışan memnuniyetini attırmak için neler yapılabilir?

Öncelikle farkındayız ki yüzde yüz memnuniyeti sağlamak hiçbir zaman mümkün değildir. Ancak şirketiniz için memnuniyetsizlik oranı memnuniyet oranından düşükse bu şirketinizin devamlılığını sürdürmeye yetecektir.

Çalışanların memnuniyet ya da memnuniyetsizliklerini belirleyen durumlar: terfi imkanı, maaş, işin çalışana uyumu, yönetim şekli, iş yerindeki ilişkilerdir. Çalışanlarınız bir işte başarılı olduğunda bunun maaşına yansımasını ister ve maaş konusunda adil olunmalıdır. Çünkü insanlar maaşlarını diğerlerininkiyle kıyaslar ve kendisinden az iş yapan birinin daha fazla para kazanıyor olmasından rahatsız olurlar. Kişinin yapmakla sorumlu olduğu iş yeteneklerinin ve yapabileceklerinin üstündeyse, çalışan başarısız ve mutsuz olur. Bu durum da tatminsizliğe yol açar. Doğru işe doğru personeli koymak oldukça önemlidir.

Memnuniyet durumu kişiden kişiye değişecektir, işe alırken uygulanan testler çalışanlar hakkında çokça bilgi vermektedir. Bu sebeple işe alım yapan kişinin yetkin bir kişi olması gerekir.

Tüm bunların dışında genel olarak çalışan memnuniyetini ölçmek için yılda iki defa çalışan memnuniyeti anketi yapılabilir, işten ayrılan bir kişiyle çıkış mülakatı yapılabilir.

Çalışanların mutsuz olduğunun belirtileri nelerdir?

Bir şirkette çalışanların mutsuzluğuna işaret eden belirtiler; işe geç kalma, adapte olamama, verilen işi tam olarak yapamama, iş yeri kurallarına uymama, insan ilişkilerinde yanlış davranma. Bu gibi durumlarla karşılaşıldığında şirket çalışanlardan bir adım önde olarak eksiklikleri belirler ve bunları düzeltmelidir. Çalışanlar talep etmeden önce gerekli değişiklikleri yapmak sorunların hızlıca ortadan kalkmasını sağlar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir