Üst düzey yöneticilerin başarıya ulaşmak için izledikleri yolda pek çok farklı sınavdan geçtikleri gerçek. Çalışan mutluluğunu ve motivasyonunu sağlama, verimli ve huzurlu bir çalışma ortamı yaratma üst düzey yöneticilerin başlıca sorumluluklarından. Bu sorumlulukları yerine getiremeyen yöneticilerin sıklıkla başarısız olduğu görülür. Fakat bunun dışında da yöneticileri başarısızlığa sürükleyen bazı duygusal tuzakları da hafife almamak gerekiyor. Peki iyi bir yönetici olmak için doğru özelliklere sahip olmak dışında, hedefe ulaşmanız için kaçınmanız gereken duygusal davranışlar neler. İşte üst düzey yöneticilerin kaçınması gereken duygusal davranışlar;
Gurur
Bir üst düzey yöneticinin aşması gereken başlıca özelliklerden biri gururdur. Yıllarca verdiğiniz emeklerin, üstesinden geldiğiniz sorunların karşılığını böyle bir göreve gelerek almış olmak tabi ki gurur verir. Ancak bu duygunun büyüsüne fazla kapılmak size zarar verir. Kendinizle duyduğunuz gurur kontrol edilemeyen bir duruma geldiğinde artık daha fazla öğrenme ve büyüme gereksinimi duymamanıza sebep olabilir. Bu yüzden de karşınıza çıkan fırsatları kaçırabilir, çevrenizde sizi daha iyi yerlere taşıyabilecek insanlar yerine, yanılmanıza sebep olacak insanların yer almasına izin veriyor olabilirsiniz. Başarılı bir yönetici olarak hayatınıza devam etmek hedefiniz varsa gururu bir kenara bırakıp ekibin diğer üyelerine ve yeni düşüncelere açık olduğunuzu göstermek çalışan motivasyonunu ve dolayısıyla başarınızı arttıracaktır.
Tedbir
Tedbirli olmak ilk bakışta sakıncası olan bir durum gibi gözükmese de bir yöneticide olması gereken özelliklerden biri bazı durumlarda risk alabilmesi ve zor gözüken durumlarda bile harekete geçme kabiliyetinin olmasıdır. Bir yönetici karar alırken tecrübesi ve bilgisini elbette kullanmalıdır ancak başarısızlık korkusunu çok fazla taşımak risk almasını ve yeni fırsatları değerlendirmesini engeller. Tüm riskler büyük getiriler sağlamasa bile bazı risklerin şirket büyümesini sağlayacağını bilmek gerekir. Aşırı tedbirli olmak ve harekete geçmemek ise şirketin yerinde saymasına sebep olur.
Kar odaklılığı
Her şirketin amacı tabi ki kar elde etmek ve kalıcılığını sağlamaktır. Ancak yöneticilerin tek odak noktalarının kar olması uzun vadede işlevsel olmayabilir. Sadece kara odaklanmak yerine, müşteri memnuniyetine önem veren bir şirketin müşterileri bunu fark eder ve bağlılıkları oluşur. Bu da markanın kalıcılığını sağlar. Müşteri memnuniyeti ve kalıcılıktan ziyade kara odaklanan şirketlerin çok uzun ömürlü olmadıkları görülmüştür. Ürün ve hizmetlerinizi müşterilerinizin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirmek ve değiştirmek şirkete olan güveni bağlılığı arttırırken kalıcılığı ve karlılığı da beraberinde getirecektir.
