Herkes hata yapar, ancak yöneticinin iş için başarı açısından önemli bir rolü vardır. Bu hataların önlendiğinden emin olmak için elinizden gelen her şeyi yapmanız gerekir. Yöneticiler birçok hata yapabilir ve ilk başladıklarında pek çok zorluklarla karşı karşıyalar, fakat bunu düzeltmek için geç kalmış sayılmazlar. İşte yeni yöneticilerin yaptığı en sık hatalar;
Sorunlarını Konuşmuyorlar
Bu hata korkudan kaynaklanıyor. Yöneticilerin başkaları ile karşılaştıkları zorluklar hakkında konuşmamalarının nedeni, onların kötü gözükmesine neden olabileceğinden endişe ettikleri veya neyi bilmeleri gerektiğini bilmemeleridir. Düşünmek için iyi bir yol değil ve yalnızca kendinize bir kötülük yapıyorsunuz.
Diğer Liderler Gibi Davranmaları Gerektiğini Düşünüyorlar
Akıl hocalarına, rol modellerine baktığınızda mükemmel olabilirsiniz, ancak gün sonunda kendinizi olmak istemediğiniz birisi gibi hissedebilirsiniz. Güvensiz hissetmek güvenilirliğinizi kaybetmenize neden olacak, bu yüzden buna değmez. Kısa vadede işe yarayabilir, ancak uzun vadede sizi zor durumda bırakabilir…
Hedeflere Odaklanmazlar
Bir yönetici olarak, ekibinizin ve çalışmalarının çok daha üst düzey bir görünümünü almanız gerekir. Birçok yöneticinin yaptığı büyük hata, her projenin her ayrıntısına katılmaya çalışmaktır. Bunun yerine, yöneticiler ekibinin üst düzey hedeflerine ve daha büyük resme odaklanmalıdır.
