İş bağlamında empatinin önemi ortaya çıkan bir eğilimdir. O kadar ki, aslında empati iş dünyasında başarının anahtarı bile olabilmektedir. Peki, iş yerinde empatiyle ne kast ediyoruz? Empati, başkalarının duygu ve deneyimlerini deneyimleme ve kişinin kendisini bunlarla ilişkilendirme becerisidir. Empati, başkasının duygularını bilmek ve ihtiyaçlarını anlama becerisidir.
İş yerinde, empati, çalışanlara ve iş arkadaşlarına saygı gösterilmesiyle ilgilidir. Şirket çatısı altında yöneticiler eğer çalışanlarıyla empati kurmayı başarabilirlerse bu, çalışanlarını insan olarak önemsendiklerini, iş dışında yaşadıklarının farkında olduklarını göstermektedir.
Yöneticiler Çalışanlarla Nasıl Empati Kurar?
Çalışanlar, iş yerinde empatinin iki farklı türü hakkında konuşurlar. Bunlar kurum empatisi ve çalışan empatisidir. Peki çalışanların günlük iş deneyimlerini ne olacak? Çalışanlar, kurumsal sebepleri takdir edip beklerken, yöneticilerinden empati bekliyorlar. Bu, kuruluş liderlerinin, karar verme süreci boyunca çalışanın refahı ve endişelerinin dikkate alındığı bir empati merci ile yönetilmesi ve yönlendirmesi gerektiği anlamına gelir.
Empatik bir kültürün geliştirilmesinin kritik bir yönü, yöneticilerin görev süresini net bir şekilde anlayabilmeleri ve örneklerle sürekli olarak liderlik etmeleridir. Empratik bir kültür, tüm organizasyonda başarıyla yayılabilmesi için tepeden aşağıya gelmelidir. Her mesajda, özellikle karlar, çalışan programları ve kurumsal politikalar ile ilgili konularda empati merceğinin olmasını sağlamak için iç iletişim stratejilerinizi yeniden değerlendirin.
Empatik bir kurum kültürünün bir gecede elde edilmesi kolay değildir. Zaman ve kültürel bir taahhüt gerekiyor. Çalışanların kaygılarını ve ihtiyaçlarını öğrenmek için zaman ayırın.
Yöneticiler, başkalarının duygu ve düşüncelerini iş günü boyunca dikkate aldığında meslektaşları ile daha derin bir bağlantı kurarlar. Bu, daha iyi sadakat ve daha güçlü bir bağlılığa yol açar.