İşe giriş çıkış saatleri çalışanlarınızın tüm gün çalıştıklarını gösteriyor olabilir. Ancak tüm çalışanların tam olarak verimli çalıştığını söylemek mümkün değildir.
Günümüzde mobil cihazlar iş günündeki en büyük oyalanma seçeneği olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle de çalışanlar, mobil cihazlarını iş dışı faaliyetler için kullanmak suretiyle saatlerini boşa harcıyor. Çalışanlar genellikle cep telefonlarını çok çeşitli, işle ilgili olmayan etkinlikler için kullanmaktadır. Bu etkinliklerden bazıları haber okuma, sosyal medya hesaplarını kontrol etme, mobil oyun oynama veya spor yazılarını okumak olabilir. Bu durum çalışanların bütün dikkatinin dağılmasını ve verimliliklerini kaybetmelerine neden olmaktadır. Yönetici olarak çalışanlarınızla alakalı bu konuda bir çözüm üretmek şarttır.
Verimliliği arttırmanın ve mobil cihazlarla alakalı boş zamanı değerlendirmenin yollarından biri çalışanlarla açık bir şekilde iletişim kurmaktır. Bu durumun iş hayatlarını, iş verimliliklerini ve iş yeri politikasını etkilediğini söylemek doğru olacak ve çalışanları mola zamanlarında telefonlarını kullanmak için teşvik etmek size verimliliği kazandıracaktır. Diğer yandan çalışanlarınızın verimliliği arttırmak için zamanlarını daha iyi yönetmelerini sağlamak ve bunun için yardımcı olmak da bu alışkanlığın son bulmasına neden olabilir.
Zamanlarını en iyi şekilde yönetecek olan personel öğle yemeğinde ve boş olduğu zamanlarda cep telefonuyla uğraşabilir ve bu da iş verimliliğini etkilemez. Ancak tüm bunlar olurken yönetici olarak telefonunuzla çok fazla ilgilenir ve bunu da çalışanlarınızın gözüne sokarsanız bu durumda sözleriniz dinlenmeyecek ve iş yerindeki verimsizlik de devam edecektir.