Hepiniz, işinizde iyi olmanın iyi bir yönetici olacağınızı garanti etmediğini biliyoruz. Çoğunuz bunu kişisel deneyimlerimizden zaten öğrendiniz ve bazılarınız kötü deneyimler yaşadı. Hiçbir zaman şuanda durduğunuz nokta en iyisi değildir. İş hayatında daima gelişmek ve başarıları katlamak gerekmektedir. Bu nedenle de başarılı bir yöneticiyseniz bile daha iyi bir yönetici olmak ve verimli çalışma başarısını arttırmak için bazı şeyler yapmanız gerekebilir.
Etkili yönetim bir sanattır. Bu nedenle daha iyi bir yönetici olabilmek için ipuçlarına göz atmayı unutmayın;
Doğru Kişileri Seçin
Her şey mümkün olan en iyi ekibi elde etmekle başlar. Doğru işler için doğru kişileri seçmeniz, tamamlayıcı bir ekip oluşturmanız ve çalışanlarınızı hedeflerinize göre düzenlemeniz gerekiyor. Her insanın doğru becerilere sahip olup olmamasından, daha da önemlisi hedeflerinize uygun olmalarıdır. Bunun için ise iyi bir yönetici olmak ve kişileri doğru analiz etmek gerekmektedir.
Empati Kurun
Empati, insanları dinleme, duygusal deneyimle ilişkilendirme ve onlara bunu yaptığınızı bildirme yeteneğidir. Yüksek duygusal zekaya sahip yöneticiler ekipte daha fazla güvene sahip olan kişiler arasında ilişki kurabilirler. Bir yönetici olarak empati kişisel markanızın önemli bir parçası olmalıdır. İnsanları anlama ve onlara gerçek bir şekilde bağlanma becerisini geliştirmek, onları motive eden hedefler belirlemenin en önemli faktörüdür. Aslında, çok sayıda çalışma, yüksek performanslı yöneticilerin daha yüksek ‘duygusal yeterliliklerine’ sahip olduklarını göstermiştir.
Olumlu ve Yapıcı Ol
Çalışanlara zamanında ve anlamlı geribildirim vermek çok önemlidir. Bazı kişilerin düzenli güvence ve desteğe ihtiyaç duyması ve diğerlerinin daha fazla özerklik tercih etmesi nedeniyle yaklaşımınızı her bir çalışana farklı bir şekilde uyarlamanız gerekmektedir. İnsanlara ne yapmalarını istediğinizi söylemektense, onlara ne yapmak istediklerini sormak daha iyidir. Kötü performans hakkında yorum yapmanız gerekiyorsa, kişiliği eleştirmekten kaçınmalı ve sorunun ne olduğunu anlatarak yapıcı olmaya çalışmalısınız. Bu çalışanlarınızın da sizin de verimliliğinizi arttıracaktır.