İletişim, yönetimin en önemli yönlerinden biridir. Güçlü iletişim olmadan, çalışanlar yöneticinin ne yapmak istediğini anlamayacaktır. Etkili iletişim, çalışanların çatışmalarını en aza indirgeyerek işlerini daha fazla değerlendirebilmelerine yardımcı olur.
Yapı Oluştur
Bir yönetici, iş yerinde iletişim için bir yapı geliştirmelidir. Bu, her iki taraf için iletişim kanallarını haritalamak demektir. Örneğin, çalışanlar bir projeyi tamamladıktan sonra kime gitmek zorunda kaldıklarını anlamak zorundadırlar. Yöneticiler, toplantılar yapılacağı zaman önceden duyurmalı, çalışanlara soru hazırlamaları için zaman vermelidir.
Sorunları Birlikte Çöz
Ekip ruhunu geliştirmek için, yöneticiler ekip üyelerini sorunların birlikte çözülmesine yönlendirmelidir. Bir yönetici, takım üyelerinin yeteneklerini kullanmasını, takdir edilmesini ve bir takım olarak iletişim kurmasını sağlayacaktır. İyi bir lider, ekip üyelerinden bilgi ister ve çözümler üzerinde birlikte çalışabilecekleri bir fikir birliğine varırlar.
Güçlü Görsel İletişim
Verileri görsel olarak sunmak, yöneticilerin bilgileri daha iyi iletmesine yardımcı olur. Grafikler, çizelgeler ve tablolar, kişilerin anında bilgi anlamasına yardımcı olmalı. Tek bir görüntüdeki bilgilerin fazla olması karışıklığa neden olduğundan, yöneticiler böyle bir görüntüde yalnızca en kritik bilgiyi sunmalıdır.
Çatışma Yönetimini Uygulayın
İyi bir yönetici, çatışmaları başlamadan önce çözmek için bir çatışma yönetimi politikası geliştirir. Çatışmaları çözmek için iyi bir dinleyici olmalı ve taraf olmamalıdırlar.
Güçlü Yazılı İletişim
Son olarak, güçlü bir yönetici net ve her şeyden haberdar olmalıdır. Çalışanlarının nasıl disiplinli olmasını istiyorsa kendisi de o şekilde olmalıdır ve ofis yazışmaları sırasında yazım hataları olmamasına dikkat etmelidir. Etkili iletişimin anahtarlarından biri de güçlü yazılı iletişimin kullanılmasıdır. Güçlü yazılı iletişim, çalışanların yöneticilerini daha profesyonel görmelerine yardımcı olur.
