Bu konuda başarılı olmak için yapılacak en önemli şey birlikte çalıştığınız zorlu müşterinin türünü tanımlamaktır. Bunu yaparken, hangi şekillerde daha iyi yardımcı olabileceğinizi kolayca belirleyebilirsiniz. Bu, müşterilerin mutlu olmasını isteyen işletmeler için çok önemli bir stratejidir. Her bir durumda zor müşterilerle nasıl başa çıkılacağını öğrenmek için aşağıdaki müşteri profillerini inceleyin.
ÇOK ŞEY İSTEYEN MÜŞTERİ
Bu müşteri, sunamayacağınız şeyleri talep edebilir. Bu spor ayakkabı çifti için özel bir indirim veya özel bir ilgi olabilir. Müşterilerin, hatta sadık müşterileri bile talep etmeleri çok nadir değildir. Çok şey isteyen bir müşterinin istismarı ile savaşmak zor olabilir; onları kaybetmek istemezsiniz, ancak aynı zamanda imkansız standartlarını nasıl karşılayacağınızdan da emin olamayabilirsiniz.
Çok şey isteyen müşteriler ile başa çıkmanın en iyi yolu uzlaşmaktır. Müşterilerin beklentilerini karşılamak için elinizden gelenin en iyisini yapın, ancak ekstra bir ayrıcalık tanıyamayacağınızı bildirin. Eğer onlar için daha fazla çalışırsanız, giderek daha fazla şey talep ederler ve müşterilerin beklentilerini gerçekten karşılayamayacağınız bir noktaya gelirsiniz.
KAFASI KARIŞIK MÜŞTERİ
Bu tarz müşteriler ne istediklerini bilmiyor olabilirler. Satın alma sürecinde onları yönlendirmek için uzman görüşünüzü isteyebilirler. Bu, onlara yardım sürecini çok zorlaştırıyor ve bazen sinir bozucu olabiliyor. Bu durumdaki çözüm tamamen dürüst olmaktır.
BELİRSİZ MÜŞTERİ
Bu müşteri türü yeterince ayrıntı sunmayan müşteridir. Örneğin, bu müşteri kendi paketinde bazı sorunlar olduğunu söyleyebilir. Ancak tam olarak bilgi vermez. Çözüme ilerlemeden önce bir müşterinin neye ihtiyaç duyduğunu tam olarak bilmeniz önemlidir. Ancak sinir bozucu ya da kaba olmadan doğru bilgiyi nasıl elde edersiniz? Öncelikle belirli sorular sorun ürünle mi yoksa gönderimle mi alakalı bir sorunu olup olmadığını sorabilirsiniz. Müşteri bunlardan birini seçecek ve bu da çözüme yaklaşmanızı sağlayacaktır.