Demo Talep Et Demo Talep Et
Telefon Hemen Ara
UYAP ile Sınırsız ve Tam Entegre Çalışmak İçin Hemen Bizimle İletişime Geçin.

Her Liderin Sahip Olması Gereken 5 Yetenek

Her Liderin Sahip Olması Gereken 5 Yetenek

Lider Olmak İçin Hangi Özelliklere Sahip olmak Gerekir?

Lider, belirli bir hedefe ulaşmaya çalışan kesimin çabalarını, vizyonu ile gerçeğe çeviren kişidir. Liderliğin hiyerarşi içindeki bir pozisyon veya kıdem ile uzaktan yakından alakası yoktur. Liderlik dinamik olmayı ve güç kullanmayı gerektirir. Etkili ve başarılı bir lider olmak için gereken özellikler şu şekilde sıralanabilir.

  • İletişim ve İlişki Kurma: İletişim ve ilişki kurma becerisine sahip olmak, lider olmanın altın anahtarıdır. Etkili bir iletişim becerisine sahip olan kişilerin ikna kabiliyeti yüksek olur. İletişimin yanı sıra ilişki kurmak da son derece önemlidir.
  • Çalışanların Motivasyonuna Önem Vermek: Motive olan çalışanlarda devamsızlık ve performans düşüklüğü gözlenmez. Bu durum verimin artmasını sağlar.
  • Değişime Açık Olmak ve Ayak Uydurmak: Sektördeki değişimin gerisinde kalmamak adına liderlerin değişime açık olması gerekir. Bunun yanı sıra değişime ayak uydurmak da önemlidir. Bu sayede sektörün gerisinde kalmadan rekabet avantajı sağlanabilir.
  • Yaratıcılık Ve Yenilikçilik: Rekabet söz konusu olduğunda, yenilikçi fikirler ve yaratıcılık, rekabet ortamında avantajlı konuma geçmeyi sağlar.
  • Karar Verme Becerisi: Doğru zamanda verilen net kararlar her zaman başarıya götürür. Bu nedenle iyi bir liderin hangi durumda hangi kararların verilmesi gerektiğini iyi bilmesi önemlidir.
  • Müzakere Becerisine Sahip Olma: Bu beceri, süreç boyunca hem çalışanlar hem de müşteriler karşısında daha avantajlı bir konuma sahip olmayı sağlar.

İyi bir Lider Ne Demektir?

İyi bir lider, teknik becerilerinin yanı sıra sosyal becerileri de kuvvetli olan lider demektir. Her liderde olması gereken sosyal beceriler şunlardır.

  • İyi Bir Dinleyici Olmak
  • Sözsüz İletişim Kurmak
  • Kötü Haberleri Uygun Şekilde Vermek
  • Pazarlık Yapmak
  • Uygun Şekilde Eleştiri Yapmak
  • Profesyonelliği Korumak

Liderlerin Sorumlulukları Nelerdir?

Liderlerin üstlendikleri sorumluluklar şunlardır.

  • Çalıştığı kurumun değerlerini ve felsefesini yazılı belgeye dönüştürmek.
  • Stratejik planlamaları ve bunların gerektirdiği kültürel altyapıyı belirlemek.
  • Kültürü; stratejiler, hedefler, yapı, misyon ve süreçler ile tutarlı ve uyumlu kılmak.
  • Tutarlı şekilde performans yönetimi ve takdir sistemleri kurmak.
  • Yaptırım ve hata tespit sistemleri oluşturmak.
  • Eğitim, mentorluk ve koçluk uygulamalarını yönetmek.
  • Başarılı uygulamaları destekleyerek yönetmek.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir