Telefon Hemen Ara
e-SMM ( e-Serbest Meslek Makbuzu ) kullanımı 2022 Yılına Kadar T-HOS Müşterisi Avukatlara Ücretsizdir. Bu kampanyadan faydalanmak için hemen bizimle iletişime geçin.

Liderler İşyerinde Çatışmalarla Nasıl Baş Etmeli?

Liderler İşyerinde Çatışmalarla Nasıl Baş Etmeli?

Liderlik, insanlara ne yapmaları ve nasıl yapmaları gerektiğini anlatmak değildir. Bunun büyük bir kısmı çalışanlarınızı motive etmek, verimli ve kullanışlı bir ekip olarak çalışmaya devam etmektir. Ve ne yazık ki, herhangi bir takım bazı iç çatışmalarla karşı karşıya kalacak. Bu, ekibin çalışmasını sağlamak için liderin bu anlaşmazlığı hızla çözmesi gerektiği anlamına gelir.

Kendi hallerine bırakılırsa, işyerinde çatışma çok daha ciddi bir şeye dönüşebilir.? Bunu dikkate alarak, gerçek bir liderin işyerinde çatışmayı nasıl ele alması gerektiği konusunda bazı ipuçlarını aşağıda bulabilirsiniz.

İnsanların farklılıklarına saygı duy

Çatışma çözümünün büyük bir kısmı, her bireye adil bir şey olarak davranmaktır. Hepimizin kendine has özellikleri ve istekleri var. İyi bir lider olmak için etkinizi empoze etmemelisiniz. Bununla birlikte, yapmanız gereken, bu soruna yol açabilecek olası sorunları düşünmektir. İnsanlara gerçek insanlar olarak bakmak, duruma daha hassas ve daha ince bir şekilde yaklaşmanıza yardımcı olacaktır.

Ofiste ekip oluşturma yoluyla ilişkilerin geliştirilmesi, insanları yakınlaştırmak için harika bir yoldur, ancak ekibinizi anlamanız ve belirli etkinliklere ne kadar iyi yanıt vereceklerini görmeniz gerekir. Bu, gelecekteki çatışmaları önleyebilir ve var olanları kontrol etmenize yardımcı olabilir.

Doğru zaman ve doğru yer

Her şey için doğru zaman ve doğru yer olduğunu bilin. İşyeri söz konusu olduğunda, işleri her zaman kapalı kapılar ardında kontrol altına almaya çalışın. Bu konuya tüm şirketin tanık olmasına gerek yok.

Umrunda olduğunu göster

Çalışanlarınıza, onları, kim olduklarını ve ne yaptıklarını umursadığını göstererek güvenini kazanırsın. Bu aynı zamanda çatışmaları çözmede daha fazla etkiye sahip olacağınız anlamına gelir. Bu, problem çözmeye dolaylı bir yol olsa da, kendi içinde çatışmayı çözmede yardımcı olabilecek kadar faydalıdır. Yani, bazen çalışanlarınız sizi hayal kırıklığına uğratmak istemeyeceği için bir sorun çözülebilir. İnsanlarınızın size güvenmesini sağlamanın bir başka yararı da, kararınıza değer vermeleridir.

İşyerindeki çatışma bir şirketin üretkenliğini ve verimliliğini artırabilir. Aynı zamanda şirketin moralini tahrip eder ve ekibi her yönden daha da kötüleştirir. İşlerin kontrol altına alınabilmesi için bir tavır almanız gerekir. Lider olarak, başkalarının yapmaktan hoşlanmayacağı şeyler yapmak zorundasınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir